1 - آراسته، حمیدرضا، 1384، تکامل آموزش عالی، تحولات تاریخی و مشکلات پیش روی کشورهای در حال توسعه. رهیافت، شماره 36، صفحات، 15-5.
2 - بازرگان، عباس، 1394، استانداردهای آموزش عالی: از آرمان تا واقعیت. نامه آموزش عالی، سال 8، شماره 30، صفحات 11-23.
3 - خوشگویانفرد، علیرضا، 1386. روششناسی کیو. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، تهران.
4 - شهرکیپور، حسن و جمالی، شادی، 1390، تأثیر ارزیابی درونی بر کیفیت آموزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف گروه آموزشی. پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی، دانشگاه تهران، پردیس دانشکدههای فنی، اردیبهشت ماه 1390.
5 - عباسی، محمدرضا و شیرهپزآرانی، علیاصغر، 1390، سیاستگذاری کیفیت آموزش عالی: چالشها و چشماندازها. پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی، دانشگاه تهران، پردیس دانشکدههای فنی، اردیبهشت ماه 1390.
6 - فریدونی، سمیه، 1396، گسترش کمّی آموزش عالی با تأکید بر پیامدهای اجتماعی نظریهای دادهبنیاد. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره 23، شماره 4، صفحات 96-69.
7 - قارون، معصومه، 1393، سیاستهای گسترش آموزش عالی در سالهای اخیر: توسعه ظرفیت یا اتلاف منابع. فرایند مدیریت و توسعه، دوره 27، شماره 2، صفحات 28-3.
8 - قدیمی، اسماعیل، 1392، آسیبشناسی آموزش در ایران: رویکردی انتقادی به شکلگیری، رشد و مناسبات نهادی، ساختاری وکارکردی. علوم اجتماعی، شماره 69، صفحات 29-19.
9 - مرتاض هجری، سارا و جلیلی، محمد، 1395، روند رشد کمی تحصیلات تکمیلی کشور در مقایسه با جهان طی ده سال. کنگره ملی آموزش عالی ایران.
11 - نورشاهی، نسرین، 1372، جایگاه آموزش عالی در مقایسه با 26 کشور جهان. تهران: فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 4، صفحات 182-139.
12- Brown, S.R., 1996, Q Methodology and Qualitative research. Qualitative Health Research, 6(4), pp.561-567.
13- Corr, S., 2001, An Introduction to Q Methodology, a Research Technique. British Journal ofOccupational Therapy, 4(6), pp. 293-297.
14- Dhamdhere, N. S., 2015, Importance of knowledge management in higher educational institutes. Turkish Online Journal of Distance Education, 16 (1), pp.162 -183.
15- Donner, J. ,2001, Using Q-sort in Participatory Processes: An Introduction to the Methodology. Social Development Paper, 36(4), pp.24-49.
16- Kyllonen, P.C., 2012, The importance of higher education and the role of non-cognitive attributes in college success. Pensamiento Educativo, 49(2), pp.84-100.
17- McKeown, B.F.; Thomas, D., 1988, Q Methodology, Sage Publication Inc.