1- آذرمی، ملیحه (۱۳۹۲). بررسی و اولویتبندی عوامل شکلی مؤثر در تولید کتاب الکترونیک در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه امام رضا علیه السلام.
2- آذرنگ، عبدالحسین (۱۳۹۶). آشنایی با ویراستاری و نشر، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، چاپ دوم.
3- آذری جهرمی، محمودجواد (۱۳۹۵). سخنرانی معاون وزیر ارتباطات وقت در دومین کنگره بینالمللی سلامت همراه، شیراز.
4- احمدی، عزت اله؛ عدلی پور، صمد؛ سپهری، آسیه؛ حسنعلیزاده، محمد (1392). رابطه مصرف رسانهای با اعتماد اجتماعی در بین جوانان شهر تبریز، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 76 : 87 تا 112.
5- استراوس، انسلم. ال و جولیت کوربین (۱۳۹۲). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای، مترجم: ابراهیم افشار، نشر نی، تهران.
6- انصاری موحد، صدیقه و هنرمندساری، محمدجواد (1393)، راهبردهای قیمتگذاری کتاب الکترونیک، فصلنامه کتاب مهر، شماره 15: 60-81.
7- باشگاه خبرنگاران جوان (۱۳۹۶). کد خبر: ۵۷۳۲۱۸۱.
8- بعیدی مفردنیا، علی؛ منوریان، عباس؛ رهبر، فرهاد و علی اصغر پورعزت (۱۳۹۷). طراحی مدل نوین خطمشیگذاری نظارت بر تجارت فرامرزی با استفاده از نظریه زمینهای، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره هشتم، شماره ۱، صص ۲۳-۵۶.
9- تاوز، روث (۱۳۹۵). درآمدی پیشرفته بر اقتصاد فرهنگی، مترجم احتشام رشیدی و انسیه ابری، تهران، تیسا، نسخه الکترونیک.
10- چی، یانگسوک (۱۳۹۳). تکامل نشر: چالشها و فرصتها در عصر دیجیتال، م: فهیمه محمدسمسار، کتاب مهر، شماره ۱۵، صص ۳۰ - ۴۵.
11- حسنقلیپور، طهمورث؛ اشکان الهیاری و مجتبی براری (مترجمان)، (۱۳۹۱). روش و طرح تحقیق کیفی «انتخاب از میان پنج رویکرد تحقیق کیفی»، جان دبلیو کرسول، تهران، انتشارات نگاه دانش.
12- حق شناس، مریم (۱۳۹۳). نقش رسانههای جمعی در گسترش صنعت نشر الکترونیکی، کتاب مهر، شماره ۱۳، صص ۶ - ۲۱.
13- خواجه نوری، بیژن؛ کاوه، مهدی (1392). مطالعه رابطه بین مصرف رسانهای و احساس امنیت اجتماعی، فصلنامه پژوهشهای راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، شماره 2: 57 تا 78.
14- خمینی، روح الله (1364). صحیفه نور. تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
15- رمضانی، ایمان و سجاد امامیپور (۱۳۹۲). آمریکاییها، کتابخوانهای الکترونیکی و تبلتهای آنها، کتاب مهر، شماره ۱۰، صص ۹۲- ۱۱۷.
16- روشندل اربطانی، طاهر و عبدالرضا امیری (۱۳۹۰). بررسی الگوی مصرف رسانهای دانشآموزان و تأثیرپذیری آنها از رسانهها با هدف برنامهریزیهای آموزشی پلیس، مطالعات امنیت اجتماعی، شماره ۲۵، صص ۸۳-۱۰۶.
17- سعیدی، سمیه (۱۳۹۲). تحلیل عوامل مؤثر بر موفقیت بازاریابی وب در فروش کتب الکترونیک، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه امام رضا علیه السلام.
18- صالحی، سید عباس (۱۳۹۷). سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران، کد خبر در باشگاه خبرنگاران جوان: ۶۷۳۹۰۲۱.
19- صالحی امیری، سیدرضا (۱۳۹۴)، مبانی سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی، تهران، نشر ققنوس، نسخه الکترونیک.
20- عاملی، سعیدرضا (۱۳۹۵). سخنرانی رئیس مرکز ملی فضای مجازی وقت در افتتاحیه همایش سواد رسانهای و مسئولیت اجتماعی. تهران.
21- غفاری، رحمان (1395)، طراحی مدل خطمشیگذاری حکومتهای اسلامی مبتنی بر تصویرپردازی از آینده موعود. رساله دکتری، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، 1395.
22- فاضلی، نعمت الله (1394). تلگرامی شدن فرهنگ در ایران امروز. مصاحبه با روزنامه اعتماد. 3 خرداد 1394.
23- فهیمیفر، سپیده و محمدرضا وصفی (۱۳۹۵). نشر کتاب الکترونیکی در ایران، تهران، خانه کتاب، چاپ اول.
24- کار، نیکلاس (۱۳۹۳). کم عمقها، اینترنت با مغز ما چه میکند؟، مترجم: امیر سپهرام، تهران، انتشارات مازیار، نسخه الکترونیک.
25- کاوسی، اسماعیل و زهره حسین زادگان (۱۳۹۰). حفظ هویت ایرانی–اسلامی در فرایند جهانی شدن، مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، دوره ۲، شماره ۳، صص: ۳۷-۶۲.
26- کونگ، لوسی (۱۳۸۹)، مدیریت راهبردی در رسانه از نظریه تا اجرا، مترجمان: علی اکبر فرهنگی، علیرضا قراگوزلو و مریم خطیبزاده، تهران، انتشارات دانژه، چاپ اول.
27- گرانمایهپور، علی (1393). بررسی تطیبقی مصرف رسانهای و بیگانگی فرهنگی-اجتماعی در میان دانشجویان دانشکده روانشناسی وعلوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، فصلنامه فرهنگ ارتباطات، شماره 13: 179- 226.
28- لستر، ج.؛ استوارت، ج. (1381). فرایند خطمشیگـذاری عمـومی رویکـرد تکـاملی. ترجمـه طبـری، م .؛ میکلایی، ت.؛ خورشیدی، س.، تهران: نشر ساوالان.
29- مرکز پژوهشی آرا (۱۳۹۶). آینده رسانههای نوین و اثرات فرهنگی آن؛ بخش اول: کتاب الکترونیک. گزارش راهبردی، تهران.
30- مزینانی، علی (1373)، کتابهای الکترونیک و کتابخانههای آینده، ترجمه مقاله فیلیپ بارکر، تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، شماره 14 و 15: 87-99.
31- منوریان، عباس؛ ایوبی اردکان، محمد؛ ایروانی، محمدجواد و محمدرضا زندی منش (۱۳۹۲). طراحی مدل خطمشیگذاری به منظور بهبود محیط کسب و کار جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نظریه زمینهای، مدیریت دولتی، دوره ۵، شماره ۲، صص ۱۲۵-۱۴۲.
32- منوریان، عباس؛ موحدی، مسعود و ماشالله حسین زاده (١٣٩١). تبیین خطمشیگذاری توسعه صادرات بنگاههای کوچک و متوسط با استفاده از راهبرد نظریهپردازی داده بنیاد، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره ۴، شماره ۱۱، صص ۱۲۳-۱۴۴.
33- منوریان، عباس؛ عباسی، طیبه؛ سلیمانی، غلامرضا و علی آقا محسنی فشمی (۱۳۹۶). طراحی و تبیین مدل خطمشیگذاری توسعه خوشههای کسب و کار در ایران، سیاستگذاری عمومی، دوره ۳، شماره ۴، صص: ۹-۲۸.
34- مور، لارا؛ هاوس، گرامی و فهیمه محمد سمسار (۱۳۹۳). دانش کتاب الکترونیکی: تجربه استفاده دانشجویان مقطع کارشناسی از کتاب الکترونیکی برای پروژههای درسی، کتاب مهر، شماره ۱۱ و ۱۲: صص ۶۸ - ۱۱۵.
35- وحدتی، مهرداد (۱۳۸۸). صنایع فرهنگی. تهران، انتشارات نگاه معاصر، چاپ دوم.
36- Benghozi, Pierre-Jean and Salvador, Elisa (2014), How and Where the R&D Takes Place in Creative Industries? Digital Investment Strategies of the Book Publishing Sector, XXIVth International Conference on Strategic Management.
37- Bhatt, atul (2018), A Modern Law Library Action: The Future of Digital Books in Indian Law Schools, International Journal of Allied Practice, Research and Review.
39- Bulik, Beth Snyder (2017). How Will the Internet of Things Impact Publishers?, in www.pubexec.com.
40- Creswell, J. W., & Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory into practice, 39(3), 124-130.
41- Ericsson consumerLab, TV and Media, 2016 report.
42- Fojtik, Rostislav (2015). Ebooks and mobile devices in education. Social and Behavioral Sciences 182, 742 – 745.
43- Gardiner, Eileen and Ronald G. Musto (2010). The Electronic Book. In Suarez, Michael Felix, and H. R. Woudhuysen. The Oxford Companion to the Book. Oxford: Oxford University Press, 2010, p. 164.
44- Hsiao, Kuo-Lun; Chen, Chia-Chen (2017). Value-based adoption of e-book subscription services: The roles of environmental concerns and reading habits. Telematics and Informatics 34, 434–448.
45- Kendall, J. (1999). Axial Coding and the Grounded Theory Controversy. Western Journal of Nursing Research, 21(6): 743-757.
46- Lina, Chioub and Huangb (2015), The Challenges Facing E-book Publishing Industry in Taiwan, Procedia Computer Science 17 (2013) 282 – 289.
47- Mangematin, Vincent; Sapsed, Jonathan and Schüßler, Elke (2014). Disassembly and reassembly: An introduction to the Special Issue on digital technology and creative industries. Technological Forecasting & Social Change 83 (2014) 1–9.
48- Newzoo report, 2017.
49- Oxford Dictionaries, 2018.
50- Rao, Tripathi and Kumar (2016). Cost of Print and Digital Books: A Comparative Study, The Journal of Academic Librarianship, Volume 42, Issue 4, Pages 445-452.
51- Ruth, Dsouza (2018). A guide to Internet of Things in Publishing, in suyati.com.
52- Van Dam, Andries; Rice, David E (1970), Computers and Publishing: Writing, Editing and Printing, Advances in Computers (10), Academic Press, pp. 145–74.
53- Van den berg, Patriciavan (2007). Body dissatisfaction and body comparison with media images in males and females,
Body Image,
Volume 4, Issue 3, Pages 257-268.
54- Vassiliou, Magda and Jenifer Rowley (2008). Progressing the fefinition of ebook. Library Hi tech 26 (3): 355-368.
55- Wischenbart (2015). The global ebook report.