1- اشتریان،کیومرث (1386). سیاستگذاری عمومی در ایران، تهران، بنیاد حقوقی میزان، چاپ اول.
2- علیخانی محمد ، سلیمه، آصفزاده، سعید، محبی فر، رفعت و علی منتظری (1391) بررسی شاخص توسعه انسانی(HDI)در ایران و کشورهای منتخب"، فصلنامه پایش، سال ،11شماره.
3- فانی علی اصغر(1388). مطالعات بنیادی و تحلیلی کلان برای تدوین سیاست های کلی در بخش نظام آموزش و پرورش کشور،مجمع تشخیص مصلحت نظام.
4- قلی پور، رحمت اله(1396). تصمیم گیری سازمانی و خط مشی گذاری عمومی. چاپ هفتم، تهران، انتشارات سمت.
5- کاشانی ،مجید و رستم پور، منیره (1392). آموزش و پرورش، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه پایدار؛ کتاب ماه علوم اجتماعی؛ دوره جدید شماره 67.
6- مبانی نظری تحول بنیادین در نظام رسمی تعلیم وتربیت عمومی جمهوری اسلامی ایران(1390)؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی.
7- محمودی وحید؛ یگانلی، ندا؛ (1395) نگاه آمارتیا سن به مقولهی آموزش و سنجش آن با رویکردهای متعارف ، مجله اطلاعات سیاسی ، شماره 306 (14 صفحه - از 196 تا 209).
8- مرزوقی, رحمت اله؛ رضا عقیلی و محبوبه مهرورز( ۱۳۹۵) تحلیل و نقد نظری و روششناختی اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
دوره: 6، شماره: 2.
9- مرکز پژوهشهای مجلس گزارش شماره 14572بررسی جایگاه و علکرد آموزش و پرورش در برنامه های توسعه (1394) معاونت پژوهشهای اجتماعی ـ فرهنگی دفتر مطالعات اجتماعی مجلس شورای اسلامی.
10- مرکز پژوهشهای مجلس گزارش شماره 3203473، بحثی در مورد مسائل آموزش و پرورش( 1377) کار گروه خدمات پژوهشی.
11- Alkire, S. (2002) Valuing Freedoms: Sen’s Capability Approach and Poverty Reduction. New York: Oxford University Press
12- Drèze, J. and Sen, A. (2002) India: Development and Participation. Oxford: Oxford University Press.
13- Dye, T. (2012), “Understanding Public Policy.”,
14- ElKhayat, Ranya S. (2018) The Capabilities Approach: A Future Alternative to Neoliberal Higher Education in the MENA Region. Vol. 7, No. 3; 2018,
15- Glaser, B. G. (1978). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory (Vol. 2): Sociology Press Mill Valley, CA,
16- Glaser, B. G. (1998) Doing Grounded Theory: Issues and Discussions, Sociology Press, Mill Valley, California
17- Glaser, B.G. (1992). Basics of grounded theory analysis. Mill Valley, CA: Sociology Press,
18- Glassman ,M.)2011(: Is education ripe for a paradigm shift? The case for the Capability Approach.
19- Ibrahim ,Solava, (2014(:Capability Approach: From Theory to Practice – Rationale, Review and Reflections
20- Ministry ofHealth ( 2016.) Guidelines for Evidence Use in Decision-Making in the. Health Sector in Malawi. . P.O. Box 30377. Lilongwe. Malawi.
21- Nussbaum, M. C. (2003). Capabilities as fundamental entitlements: Sen and social justice. Feminist Economics, 9 (2-3), 33-59.
22- Nussbaum,M.(2003) ‘Women’s education:A global challenge’, Signs 29(2):325–55.
23- Ozga, J. (2000). Policy Research in Educational Settings: Contested Terrain. Buckingham: Open University Press, paper for the EFA Global Monitoring Report 2003/4, Paris: UNESCO.
24- Radja K., Hoffman A, Bakhshi P. (2003) “Education and the Capability Approach: Life Skills Education as a Bridge to Human Capabilities”, Mimeo Rivkin S.G. (2001) “Tiebout sorting, aggregation and the estimation of peer grouprelevant capabilities, Feminist Economics 9(2/3): 61–92.
25- Robeyns, I. (2003) Sen’s capability approach and gender inequality: selecting.
26- Robeyns, I. )2005) “The Capability Approach: A theoretical survey”; Journal of human development; Vol 6; No 1; pp 93-115,
27- Sen, A. (1999) Development as Freedom. New York: Knopf.
28- Terzi, Lorell (2014) "Reframing Inclusive Education: Educational Equality as Capability Equality"Cambridge Journal of Education, v44 n4 p479-493,
29- Unterhalte,r Elaine, Vaughan, Rosie and Walker,(2007) Melanie: The Capability Approach and Education. Prospero,
30- Unterhalter, E. (2003b) ‘Education, capabilities and social justice’. Background paper for the EFA Global Monitoring Report 2003/4, Paris: UNES
31- Vaughan, Rosie; Walker, Melanie; (2012) Capabilities, values and education policy. Journal of Human Development and Capabilities , 13 (3) pp.
32- Viennet, R. and B. Pont (2017), “Education policy implementation: A literature review and proposed framework,OECD Education Working Paper No. 162.
33- Yaro ,Ibrahim, Arshad ,Rozita & Salleh, Dani (2016) Education Stakeholder’s Constraints in Policy Decisions for Effective Policy Implementation in Nigeria British Journal of Education, Society &Behavioural Science 14(1): 1-12, 2016, Article no.BJESBS.22606 ISSN: 2278-0998,.
1- اشتریان،کیومرث (1386). سیاستگذاری عمومی در ایران، تهران، بنیاد حقوقی میزان، چاپ اول.
2- علیخانی محمد ، سلیمه، آصفزاده، سعید، محبی فر، رفعت و علی منتظری (1391) بررسی شاخص توسعه انسانی(HDI)در ایران و کشورهای منتخب"، فصلنامه پایش، سال ،11شماره.
3- فانی علی اصغر(1388). مطالعات بنیادی و تحلیلی کلان برای تدوین سیاست های کلی در بخش نظام آموزش و پرورش کشور،مجمع تشخیص مصلحت نظام.
4- قلی پور، رحمت اله(1396). تصمیم گیری سازمانی و خط مشی گذاری عمومی. چاپ هفتم، تهران، انتشارات سمت.
5- کاشانی ،مجید و رستم پور، منیره (1392). آموزش و پرورش، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه پایدار؛ کتاب ماه علوم اجتماعی؛ دوره جدید شماره 67.
6- مبانی نظری تحول بنیادین در نظام رسمی تعلیم وتربیت عمومی جمهوری اسلامی ایران(1390)؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی.
7- محمودی وحید؛ یگانلی، ندا؛ (1395) نگاه آمارتیا سن به مقولهی آموزش و سنجش آن با رویکردهای متعارف ، مجله اطلاعات سیاسی ، شماره 306 (14 صفحه - از 196 تا 209).
8- مرزوقی, رحمت اله؛ رضا عقیلی و محبوبه مهرورز( ۱۳۹۵) تحلیل و نقد نظری و روششناختی اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت
دوره: 6، شماره: 2.
9- مرکز پژوهشهای مجلس گزارش شماره 14572بررسی جایگاه و علکرد آموزش و پرورش در برنامه های توسعه (1394) معاونت پژوهشهای اجتماعی ـ فرهنگی دفتر مطالعات اجتماعی مجلس شورای اسلامی.
10- مرکز پژوهشهای مجلس گزارش شماره 3203473، بحثی در مورد مسائل آموزش و پرورش( 1377) کار گروه خدمات پژوهشی.
11- Alkire, S. (2002) Valuing Freedoms: Sen’s Capability Approach and Poverty Reduction. New York: Oxford University Press
12- Drèze, J. and Sen, A. (2002) India: Development and Participation. Oxford: Oxford University Press.
13- Dye, T. (2012), “Understanding Public Policy.”,
14- ElKhayat, Ranya S. (2018) The Capabilities Approach: A Future Alternative to Neoliberal Higher Education in the MENA Region. Vol. 7, No. 3; 2018,
15- Glaser, B. G. (1978). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory (Vol. 2): Sociology Press Mill Valley, CA,
16- Glaser, B. G. (1998) Doing Grounded Theory: Issues and Discussions, Sociology Press, Mill Valley, California
17- Glaser, B.G. (1992). Basics of grounded theory analysis. Mill Valley, CA: Sociology Press,
18- Glassman ,M.)2011(: Is education ripe for a paradigm shift? The case for the Capability Approach.
19- Ibrahim ,Solava, (2014(:Capability Approach: From Theory to Practice – Rationale, Review and Reflections
20- Ministry ofHealth ( 2016.) Guidelines for Evidence Use in Decision-Making in the. Health Sector in Malawi. . P.O. Box 30377. Lilongwe. Malawi.
21- Nussbaum, M. C. (2003). Capabilities as fundamental entitlements: Sen and social justice. Feminist Economics, 9 (2-3), 33-59.
22- Nussbaum,M.(2003) ‘Women’s education:A global challenge’, Signs 29(2):325–55.
23- Ozga, J. (2000). Policy Research in Educational Settings: Contested Terrain. Buckingham: Open University Press, paper for the EFA Global Monitoring Report 2003/4, Paris: UNESCO.
24- Radja K., Hoffman A, Bakhshi P. (2003) “Education and the Capability Approach: Life Skills Education as a Bridge to Human Capabilities”, Mimeo Rivkin S.G. (2001) “Tiebout sorting, aggregation and the estimation of peer grouprelevant capabilities, Feminist Economics 9(2/3): 61–92.
25- Robeyns, I. (2003) Sen’s capability approach and gender inequality: selecting.
26- Robeyns, I. )2005) “The Capability Approach: A theoretical survey”; Journal of human development; Vol 6; No 1; pp 93-115,
27- Sen, A. (1999) Development as Freedom. New York: Knopf.
28- Terzi, Lorell (2014) "Reframing Inclusive Education: Educational Equality as Capability Equality"Cambridge Journal of Education, v44 n4 p479-493,
29- Unterhalte,r Elaine, Vaughan, Rosie and Walker,(2007) Melanie: The Capability Approach and Education. Prospero,
30- Unterhalter, E. (2003b) ‘Education, capabilities and social justice’. Background paper for the EFA Global Monitoring Report 2003/4, Paris: UNES
31- Vaughan, Rosie; Walker, Melanie; (2012) Capabilities, values and education policy. Journal of Human Development and Capabilities , 13 (3) pp.
32- Viennet, R. and B. Pont (2017), “Education policy implementation: A literature review and proposed framework,OECD Education Working Paper No. 162.
33- Yaro ,Ibrahim, Arshad ,Rozita & Salleh, Dani (2016) Education Stakeholder’s Constraints in Policy Decisions for Effective Policy Implementation in Nigeria British Journal of Education, Society &Behavioural Science 14(1): 1-12, 2016, Article no.BJESBS.22606 ISSN: 2278-0998,.