مسئله اصلی پژوهش حاضر این بود که به رغم مطالعاتی که تاکنون پیرامون تحلیل سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی انجام گرفته، اما به نحوه تفسیر، ترجمه و وضع این سیاست در دانشگاهها کمتر توجه شده است. لذا، پرسش اصلی ما این بود که اساساً سیاست ارتقاء اعضای هیأت علمی در دانشگاهها چگونه وضع میشود؟ روش پژوهش از نوع مطالعه موردی کیفی بود. دادههای پژوهش از طریق مصاحبه با 12 کنشگر سیاستی دانشگاهی از یکی از دانشگاههای دولتی سطح یک به دست آمد و با استفاده از روش مارپیچ کرسول، تحلیل و در نهایت با کاربست تئوری وضع سیاست بحث و استنتاج از آن به دست آمد. یافتهها نشان داد که با وجود این که در دهههای اخیر سیاست ارتقاء اعضای هیأت علمی متأثر از گفتمان کاربردیسازی آموزش عالی و ایده دانشگاه درآمدزا، وجه عملکردمحوری را بر فضای کار اعضای هیأت علمی حاکم ساخته و معنای ارتقاء را در قالب میزان ارزش اقتصادی قابل اندازهگیری مفهومسازی کرده است، اما کنشگران سیاستی درون دانشگاه، با خوانشها، تفسیرها و ترجمههایی که از این سیاست داشتهاند، موجب تعدیل اثرات سرازیر شدن آن به درون دانشگاهها شدهاند.
Ball, S.J. (2013). Foucault, power, & education. New York: Routledge.
Ball, S.J. (2015). What is policy? 21 years later: Reflections on the possibilities of policy research. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, DOI: 10.1080/01596306.2015.1015279
Ball, S.J., Maguire, M., & Braun, A. (2012). How schools do policy: Policy enactments in secondary schools. London: Routledge.
Ball, S.J., Maguire, M., Braun, A., & Hoskins, K. (2011). Policy actors: Doing policy work in schools. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 32(4), 625-639.
Bergmark, U., & Hansson, K. (2021). How teachers & principals enact the policy of building in Sweden on a scientific foundation & proven experience: Challenges & opportunities. Sc&inavian Journal of educational research, 65(3), 448-467.
Braun, A, Ball, S.J. & Maguire, M. (2011). Policy enactments in school’s introduction: Towards a toolbox for theory & research. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 32(4), 581-583.
Braun, A., Ball, S.J., Maguire, M., & Hoskins, A. (2010). Taking context seriously: Towards explaining policy enactments in the secondary school. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 32(4), 585-596.
Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. Thous& Oaks, CA: Sage.
Maguire, M., Ball, S. J., & Braun, A. (2013). What ever happened to …? ‘Personalized learning’ as a case of policy dissipation. Journal of Education Policy, 28(3), 322-338.
Maguire, M., Braun, A., & Ball, S. (2015). Where you st& depends on where you sit: The social construction of policy enactments in the (English) secondary school. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 36(4), 485-499.
Maguire, M., Hoskins, K., Ball, S., & Braun, A. (2011). Policy discourses in school texts. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 32(4), 597-609.
Patricia J., Gumport. (2007). Sociology of Higher Education. Translated by Morteza Mardiha (2016). Tehran: The Institute for Cultural & Social Studies Press [in Persian].
Perryman, J., Ball, S.J., Braun, A., & Maguire, (2017). Translating policy: Governmentality & the reflective teacher. Journal of Education Policy, DOI: 10.1080/02680939.2017.1309072
Riveros, A., & Viczko, M. (2015). The enactment of professional learning policies: Performativity & multiple ontologies. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 36(4), 533-547.
Segeren, A. (2016). How schools enact equity policies: A case study of social justice leadership. Electronic thesis & dissertation repository. 4137. https://ir.lib.uwo.ca/etd/4137
Singh, P., Thomas, S., & Harris, J. (2013). Recontextualising policy discourses: A Bernsteinian perspective on policy interpretation, translation, enactment. Journal of Education Policy, 28(4), 465-480.
Stake, R.E. (2006). Multiple case study analysis. New York: Guilford Press.
Taylor, S., Rizvi, F., Lingard, B., & Henry, M. (1997). Educational policy & the politics of change. London: Routledge.
Uzuner-Smith, S., & Engl&er, K. (2015). Exposing ideology within university policies: A critical discourse analysis of faculty hiring, promotion & remuneration practices. Journal of Education Policy, 30(1), 62-85. DOI: 10.1080/02680939.2014.895853
Zhang, B. (2018). The quest for world-class universities in China: Examining faculty members’ subjectivities under the logics of neoliberal globalization. Electronic Thesis & Dissertation Repository. 5368.
عباس پور, عباس, & مرادی, کیوان. (1400). ساخت اجتماعی وضع سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی در دانشگاه. سیاستگذاری عمومی, 7(4), 9-28. doi: 10.22059/jppolicy.2021.84820
MLA
عباس عباس پور; کیوان مرادی. "ساخت اجتماعی وضع سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی در دانشگاه", سیاستگذاری عمومی, 7, 4, 1400, 9-28. doi: 10.22059/jppolicy.2021.84820
HARVARD
عباس پور, عباس, مرادی, کیوان. (1400). 'ساخت اجتماعی وضع سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی در دانشگاه', سیاستگذاری عمومی, 7(4), pp. 9-28. doi: 10.22059/jppolicy.2021.84820
VANCOUVER
عباس پور, عباس, مرادی, کیوان. ساخت اجتماعی وضع سیاست ارتقای اعضای هیأت علمی در دانشگاه. سیاستگذاری عمومی, 1400; 7(4): 9-28. doi: 10.22059/jppolicy.2021.84820