سیاستگذاری مسکن در انگلستان

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

دکتری سیاستگذاری مسکن دانشگاه یوپی‌ام مالزی

چکیده

مسکن دارای ویژگی های خاصی است که منجر به تمایز سیاستگذاری مسکن از دیگر بخشهای سیاستگذاری عمومی میشود. مسکن محصول بادوام و قابل انعطاف است اما دارای مکان ثابت و هزینه بالا نسبت به درآمد جاری می باشد. عناصر کلیدی وضعیت مسکن منعکس کننده الگوهای سرمایه گذاری 60-100 سال قبل از آن است. درحالیکه مسکن، مدرن و اصلاح می شود اما میراث دوره های سیاستگذاریهای قبلی بسیار قوی است؛ در نتیجه ماهیت مشکلات مسکن و خدمات مسکن آهسته تغییر می کند درحالیکه در خدمات اجتماعی، آموزش، سلامت و امنیت اجتماعی تغییرات قابل توجهی در مقیاس زمانی کوتاه تر امکان پذیر است. هدف از این تحقیق، بررسی تأثیرات سیاستگذاری مسکن در دولت محافظه کار بین سالهای 1979 و 1996 و تحت حکومتهای کارگری از سال 1997 بر پایه کتاب سیاستگذاری مسکن در انگلستان نوشته پیتر مالپس و آلن موری است. فصول این کتاب تاریخچه سیاستگذاری مسکن تا سال ۱۹۹۷، تمرکز بر ۱۸ سال دولت محافظه‌کار و سیاستگذاری مسکن در این دوران و توسعه رویکرد کارگری به مسکن را پس از سال ۱۹۹۷ نشان می‌دهد. دولت مرکزی در انگلستان اهداف خاص و دغدغه هایی در حوزه مسکن دارد. این دغدغه ها از طریق مقررات اقتصادی، انباشت سرمایه و سرمایه گذاری در سیاستگذاری گره می­خورد.

کلیدواژه‌ها


1- Goodlad, R. (1993) The Housing Authority as an Enabler (Coventry: Chartered Institute of Housing).
2- Hogwood, B. W. and Gunn, L. A. (1981) The Policy Orientation (Strathclyde: Centre for the Study of Public Policy, University of Strathclyde).
3- Lowe, S. (2004) Housing Policy Analysis: British Housing in Cultural and Comparative Context (Basingstoke: Palgrave).
4- Reid, B. (1995) ‘Interorganisational Networks and the Delivery of Local Housing Services’, Housing Studies, 10 (2), pp. 133–50.