1- حکیم زاده، رضوان. (1395: 30 بهمن)، تغییر در نظام آموزشی بدون ایجاد زیرساخت مخرب است: تغییرات شتابزد عامل افت تحصیلی دوره ابتدایی، خبرگزاری جمهوری اسلامی، در تاریخ 11 خرداد 1397 برگرفته از: http://www.irna.ir/fa/News/82434671
2- حکیم زاده، رضوان. (1396: 30دی ماه) اعتبار آموزشی پیشدبستان در مناطق محروم و دو زبانه 30% افزایش یافته است. خبرگزاری جمهوری اسلامی. در تاریخ 8 خرداد 1397 برگرفته از: http://www.irna.ir/fa/News/82801918
3- خالقی نژاد، سید علی (1396)تربیت اوان کودکی در ایران و 8 کشور دیگر: مطالعه تطبیقی اهداف راهبردی، اولین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین آموزش و پژوهش در کشورهای جهان اسلام، تهران.
5- دفتر پیش بستانی وزارت آموزش و پرورش (1397). نظامنامه و پروگرام کودکستان مصوب 1312.
6- سازمان برنامه وبودجه (1395) برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران.
7- سلطانی، محمود. (1397، 1 خرداد). متولی آموزش کودکان در کشور کیست؟ روزنامه اطلاعات. در تاریخ 16 خرداد 1397 برگرفته از: http://www.ettelaat.com/mobile/?p=41688&device=phone
8- شورای عالی آموزش و پرورش (1392). نشانگرهای ارزشیابی نظام آموزش و پرورش و استانداردهای آن. تهران، ایران.
9- شوری، ادموند سی. (1388) روششناسی مطالعات برنامه درسی: ترجمه مهرمحمدی و همکاران. تهران، انتشارات سمت، چاپ دوم.
10- طلایی، ابراهیم، بزرگ، سمیه (1394). تبیین ضرورت تربیت اوان کودکی (پیش از دبستان) مبتنی بر سنتزپژوهی شواهد تجربی معاصر. فصلنامه تعلیم و تربیت، 31 (2)، 118- 91.
11- فتاح، سید پرویز(1395، 8 اسفند) با حقوق 812 هزار تومانی، 11 میلیون زیر خط فقر هستند. خبرگزاری ایسنا، در تاریخ 10 خرداد 1397 برگرفته از: https://www.isna.ir/news/95120804680
12- فضلی، رخساره (1393: 10 آبان) چالشهای پیش روی دوره پیشدبستانی، عیار آنلاین، در تاریخ 5 خرداد 1397 برگرفته از:http://ayaronline.ir/1393/08/92512.html
13- فضلی، رخساره (1396: 23 اردیبهشت) فعالیت 900 هزار پیشدبستانی در مناطق محروم/ رشد 51 درصدی آموزش عشایر، پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین. در تاریخ 5 خرداد 1397 برگرفته از: http://ayaronline.ir/1396/02/235709.html
14- فلاح، عاطفه.، احمدی، پروین.، رضازاده شیراز، فاطمه. (1394). شناسایی صلاحیتهای حرفهای مربیان دوره پیشدبستانی، پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 6 (22)، 182- 165.
15- مفیدی، فرخنده.، بتول، سبزه (1387). تأثیر فعالیتهای زبان آموزی دوره پیشدبستانی بر رشد زبان گفتاری دانشآموزان پایه اول دوره ابتدایی، مطالعات برنامهدرسی، 3 (10)، 141- 118.
16- مومن طایفه و همکاران. (1396) سالنامه آمار جمعیتی ایران، سازمان ثبت احوال کشور، تهران، ایران.
17- یازرلو، صفرعلی. (1396) آموزش پیشدبستانی در مناطق عشایری، فصلنامه رشد آموزش پیشدبستانی، 8 (33)، 7- 4.
18- Bell, L., & Stevenson, H. (2006). Education policy: Process, themes and impact. Routledge.
20- Gong, X. and Breunig, R. (2012). Child Care Assistance: Are Subsidies or Tax Credits Better? IZA discussion paper number 6606. Available from http://ftp. iza.org/dp6606.pdf.
21- Greene, J. C., Caracelli, V. J., & Graham, W. F. (1989). Toward a conceptual framework
for mixed-method evaluation designs. Educational Evaluation and Policy
Analysis, 11, 255-274.
22- Haddad, W. D., & Demsky, T. (1995). ducation Policy-Planning Process: An Applied Framework;Fundamentals of Educational Planning. UNESCO/IIEP, Paris, no: 51.
23- Human Development Report (2016). Human Development for Everyone. United Nations Development Programme(UNDP).
24- Izumi-Taylor, S., & Ito, Y. (2017). Japanese ECE: Four Abilities (Accessibility, Affordability, Accountability, and Sustainability) that Result in Social Justice. In Early Childhood Education Policies in Asia Pacific (pp. 73-86). Springer, Singapore.
25- Leung, S. K. Y. (2014). Evaluating the free early childhood education policies in Taiwan with the 3A2S framework. International Journal of Chinese Education, 3 (2), 268–289.
26- Leung, S. K., & Chen, E. E. (2017). An Examination and Evaluation of Postmillennial Early Childhood Education Policies in Taiwan. In Early Childhood Education Policies in Asia Pacific (pp. 245-262). Springer, Singapore.
27- Li, H., Park, E., & Chen, J. J. (Eds.). (2016). early childhood education policies in Asia Pacific: Advances in theory and practice (Vol. 35). Springer.
28- Official website of Korea Childcare Promotion Institute.(2015) Retrieved from https://www.kcpi.or.kr/.14 Nov, 2015.
29- Park, E., Jang, M., & Park, S. (2017). Early childhood education policies in Korea: Advances in theory and practice. In Early Childhood Education Policies in Asia Pacific (pp. 87-107). Springer, Singapore.
30- Pianta, R. C., Barnett, W. S., Burchinal, M., & Thornburg, K. R. (2009). The effects of preschool education: What we know, how public policy is or is not aligned with the evidence base, and what we need to know. Psychological science in the public interest, 10(2), 49-88.
31- Productivity Commission (2014). Childcare and early childhood learning – Vol 2 inquiry report no 73. Canberra: Commonwealth of Australia.
32- Raban, B., & Kilderry, A. (2017). Early childhood education policies in Australia. In Early childhood education policies in Asia Pacific (pp. 1-30). Springer, Singapore.
33- Rao, N., & Li, H. (2009). Quality matters: Early childhood education policy in Hong Kong. Early Child Development and Care, 179(3), 233–245.
34- Rowe, K. J., Tainton, J., & Taylor, D. (2006). Key features of the Quality Improvement Accreditation System (QIAS) administered by the National Childcare and Accreditation Council (Australia). Canberra: Commonwealth Department of Health and Family Affairs.
35- Singapore Pre-school Accreditation Framework (2019, January 20). About SPARK. Retrieved from:
https://www. ecda.gov.sg/ sparkinfo/Pages /AboutSPARK.aspx
36- Smith, R. (2013). Youth justice: Ideas, policy, practice. Routledge.
38- Woodhead, M. (1988). When psychology informs public policy: The case of early childhood intervention. American psychologist, 43(6), 443.
39- Zapata, J., Pont, B., Albiser, E., & Fraccola, S. (2013). Education policy outlook: Turkey. Paris. OECD.