1- ایزدی، حسن، (1394)،گردشگری غذا، فرصتی برای توسعه پایدار روستایی در ایران، پژوهشهای روستایی ،دوره 6، شماره1 ص65-96.
2- بهمنش، پ. (1392). عوامل مؤثر در ایجاد تجربه به یاد ماندنی گردشگری و اثر آن بر تمایلات رفتاری از دیدگاه گردشگران فرهنگی. علامه طباطبایی.
3- حسن، ا.، حافظ، م. ن. (1391). شهر خلاق. تهران: تیسا.
4- دریابندری، ن.، & راستکار، ف. (1384). آشپزی از سیر تا پیاز. تهران: نشر کارنامه.
5- شواخ، ف. (1391). اولویتبندی عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران تجاری از تجربه صرف غذا در رستورانهای 4 و 5 ستاره شهر تهران. (پایاننامه فوق لیسانس). دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی.تهران.
6- ضرغام بروجنی. حمید. بهمنش. پریسا، (1392)، شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد تجربه گردشگری به یادماندنی از دیدگاه گردشگران فرهنگی بازدیدکننده از ایران، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری،
دوره 2، شماره 4، بهار و تابستان 1392، صفحه 88-67.
7- ضیغمی، ع. (1394). نقش انگیزشی غذاهای بومی گیلان در بستههای سفر پیشنهادی برای گردشگران داخلی (از دیدگاه مدیران دفتر خدماتی). (پایاننامه فوق لیسانس). دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
8- فیاض. ابراهیم ،میرتقیان رودسری . سید محمد، (1395)، بررسی عوامل مؤثر بر جذب گردشگران غذا (شاهد تجربی: رستورانهای سنتی شهر رامسر)، مطالعات هتلداری و میزبانی،ص 57-39. قهرمانی، ل. (1391). اثرات متقابل ابعاد مختلف تجربه گردشگری بر مبنای مدل پاین و گیلمر. (پایاننامه فوق لیسانس). دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
9- قهرمانی، ل. (1391). اثرات متقابل ابعاد مختلف تجربه گردشگری بر مبنای مدل پاین و گیلمر. (پایاننامه فوق لیسانس). دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
10- Chang, W., & Yuan, J. J. (2011). A taste of tourism: visitors’ motivations to attend a food festival, Event Management, 15(1993), 13–23.
11- Getz, D. (2008). Event tourism : Definition, evolution, and research,Tourism management, 29, 403–428.
12- Getz, D., Andersson, T., Vujicic, S., & Robinson, R. N. S. (2015). Food events in lifestyle and travel, Event management, 19, 407–419.
13- Getz, D., & Page, S. J. (2016). Progress and prospects for event tourism research. Tourism Management, 52, 593–631.
14- Gustafsson, I. (2004). Peer review Culinary arts and meal science – a new scientific research discipline, Food service technology, 4, 9–20.
15- Gustafsson, I., Öström, Å., Johansson, J., & Mossberg, L. (2006). The Five Aspects Meal Model:a tool for developing meal services in restaurants, journal of food service, 17, 84–93.
16- Hartwell, H. H., Lugosi, P., & Edwards, J. S. A. (2011). Culinary Arts and Sciences VII Global, National and Local Perspectives Editors.
17- Kim, J., Boo, S., & Kim, Y. (2013). Patterns and trends in event tourism study topics over 30 years, international journal of events and tourism.
18- Kim, S., Savinovic, A., & Brown, S. (2013). Visitors’ Motivations in Attending an Ethnic Minority Cultural Festival : A Case Study of the Feŝta Croatian Food and Wine Festival , South Australia, Event Management, 17(4), 349–359.
19- Kim, Y. G., Eves, A., & Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays : A grounded theory approach, International Journal of Hospitality Management, 28, 423–431.
20- Mason, M. C., & Paggiaro, A. (2012). Investigating the Role of Festivalscape in Culinary Tourism : The Case of Food and Wine Events. Tourism Management, 33(6), 1329–1336.
21- Nicholson, R. E., & Pearce, D. G. (2001). Why Do People Attend Events : A Comparative Analysis of Visitor Motivations at Four South Island Events. Journal of travel research, 39(4), 449-460.
22- Otto, J. E., & Ritchie, J. R. B. (1996). The service experience in tourism, Tourism management, 17(3), 165–174.
23- Pine, B. J., & Gilmore, J. H. (1998). WELCOME TO THE EXPERIENCE ECONOMY. Harvard Business Review. July-Agust.
24- Quan, S., & Wang, N. (2004). Towards a structural model of the tourist experience : an illustration from food experiences in tourism, Tourism management, 25, 297–305.
25- Quinlan Cutler, S., & Carmichael, B. (2010). The dimensions of the tourist experience, The tourism and leisure experience, 3–26.
26- Richards, G. (2012). Food and the tourism experience: major findings and policy orientations, Food and tourism experience.
27- Smith, S., & Costello, C. (2009). Segmenting Visitors to a Culinary Event : Motivations, Travel Behavior, and Expenditures Segmenting Visitors to a Culinary Event : Journal of Hospitality Marketing & Management, 18, 44–67.
28- Sporre, C. M., Jonsson, I. M., & Ekström, M. P. (2013). The Five Aspects Meal Model, FAMM from Michelin Guide to public meal sector, Culinary art and science. Global, local and international perspective, 188–197.
29- Stamboulis, Y., & Skayannis, P. (2003). Innovation strategies and technology for experience-based tourism. Tourism Management, 24(1), 35–43.
30- Tikkanen, I. (2007). Maslow’ s hierarchy and food tourism in Finland : five cases, British food journal, 109(9), 721–734.
31- Tourism, W., & Unwto, O. (2016). 2016 Edition UNWTO.
32- Uysal, M., Gahan, L., & Martin, B. (1993). An examination of event motivations: A case study. Festival Management & Event Tourism, 1, 5–10.