1- احسانی، افسانه (1394) اکو توریسم راهی برای گردشگری پایدار، چاپ چهارم، انتشارات مهکامه، تهران.
                                                                                                                2- افروغ، محمد؛ فرانک کبیری (1395) خلاقیت و نوآوری، مؤلفهای برای کارآفرینی در صنایعدستی مطالعه موردی: دست بافتههای عشایری، دومین اجلاس بینالمللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، شیراز، ایران.
                                                                                                                3- خواستار، حمزه (1388) ارائه روشی برای محاسبه پایایی مرحله کدگذاری در مصاحبههای پژوهشی، روششناسی علوم انسانی، شماره. 58، صص. 161-174.
                                                                                                                4- ریستون، والتر (1390) فناوری اطلاعات و حاکمیت دولتها. در جیمز روزنا و دیگران. انقلاب اطلاعات، امنیت و فناوریهای جدید. ( ترجمه علیرضا طیب). پژوهشکده مطالعات راهبردی.
                                                                                                                5- سلطانی محمدی، مهدی (1393). مجموعه سرداب های عبابافی محمدیه: کاربرد نادر معماری دستکند در کارگاه نساجی سنتی، فصلنامه علمی، فنی، هنری اثر، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شماره 66، صص. 86-96.
                                                                                                                6- شجاع نوری، فروغ الصباح؛ معصومه جمالی؛ نیکو شجاع نوری؛ فرزانه هنر بخش؛ مرتضی اکبری (1395) عوامل مؤثر بر توسعه کسبوکار صنایعدستی (مطالعه موردی: کلاش، گیوه کردستان)، پژوهش و برنامهریزی روستایی، 14، صص. 79-94.
                                                                                                                7- طالبی، مرضیه؛ حسین سلطانزاده (1394) معماری عبا بافی های محمدیه بهعنوان فضایی برای حیات و اشتغال سالمندان، همایش ملی بافتهای فرسوده و تاریخی شهری: چالشها و راهکارها، کاشان
                                                                                                                8- کیانی سلمی، صدیقه؛ مینا زارعی (1395) صنایعدستی، عنصر فرهنگی گردشگری خلاق، اجلاس بینالمللی توسعه پایدار، استراتژیها و چالشها با تمرکز بر کشاورزی، منابع طبیعی، محیط و گردشگری، تبریز، ایران.
                                                                                                                9- مدنیان، علی (1395)، عبا بافی نائین هنر و صنعتی رو به زوال، نخستین همایش بین المللی هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی با تاکید بر هنرهای رو به فراموشی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان.
                                                                                                                10- Austen, S., & Deventer, K. (2010). The cultural component of citizenship an inventory of challenges. Retrieved from European Commission,European house for culture.
                                                                                                                11- Benson, W. (2014). The Benefits of Tourism Handicraft Sales at Mwenge Handicrafts Centre in Dar es Salaam, Tanzania.  Tampere University of Applied Sciences.
                                                                                                                12- Bogataj, N., Del Gobbo, G., & Slanisca, E. (2014).Study circle for local development: Lifelong oriented models and operator's competences in the cross border area Italy- Slovenia. Formazione & insegnamento.. Rivista internazionale di Scienze dell'educazione e della formazione, 10(2), 255-268.
                                                                                                                13- Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
                                                                                                                14- Charungkaittikul, S., & Henschke, J. (2013). The scenario of a learning society model toward promoting a positive paradigm shift for communities Technological Applications in Adult and Vocational Education Advancement (pp. 152-170): IGI Global.
                                                                                                                15- Charungkaittikul, S., & Henschke, J. A. (2014). Strategies for developing a sustainable learning society: An analysis of lifelong learning in Thailand. International Review of Education, 60(4), 499-522.
                                                                                                                16- Chudasri, D., Walker, S., & Evans, M. (2013). Directions for design contributions to the sustainable development of the handicrafts sectors in Northern Thailand, In: consillience and innivation in design, Proceeding and program, the 5th IASDR, Tokyo, Shilbaura, Institute of Technology, 2, 585-596.
                                                                                                                17- Duxbury, N., Jyoti, H., & Jordi, P. (2016). Agenda 21 for culture. Retrieved from Buenos Aires and Mexico city, United cities and local government.
                                                                                                                18- Eversole, R. (2005). Challenging the Creative Class: Innovation,'Creative Regions' and Community Development. Australasian Journal of Regional Studies, 11(3), 351-360.
                                                                                                                19- Henschke, J. A. (2015). Cultural Learning Processes through Local Wisdom: A Case Study on Adult and Lifelong Learning in Thailand. International Journal of Adult Vocational Education and Technology, 6(2), 41-60.
                                                                                                                20- Holden, M., & Connelly, S. (2004). The learning city: urban sustainability education and building toward WUF legacy: Simon Fraser University.
                                                                                                                21- Jonjoubsong, L. (2008). An integrated knowledge management model for community enterprises: a case study of a rural community enterprise in Thailand.  victoria University of Wellington, School of Information Management, Ph.D. Thesis.
                                                                                                                22- Kar, S. K. (2012). Knowledge process of rural handloom community enterprise: A narrative study of Sambalpuri Bastralaya in India. Society and Business Review, 7(2), 114-133.
                                                                                                                23- Kokko, S., & Kyritsi, A. (2012). Culturla heritage education for intercultural communication. international journal of heritage in the digital era, 1(1). , 165- 168.
                                                                                                                24- Korez-Vide, R. (2013). Enforcing sustainability principles in tourism via creative tourism development. Australasian Journal of Reginal Studies, 11(3), 35-58.
                                                                                                                25- Kvale, S. (1996). Interviews: An Introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, CA: Sage.
                                                                                                                26- langill, S. (2007). Introduction to indigenous knowledge, The overstory agroforestry ejournal.  
                                                                                                                27- Limkriengkrai, J. (2010). Paper, Pottery and Prosperity: Handicrafts and Rural Development in Thailand. Durham University.  
                                                                                                                28- Marián, J. J. H. (2012). Creativity and rural tourism. International Scientific Journal, 2(2), 5-15.
                                                                                                                29- Maykut, P., & Morehouse, R. (1994). beginning qualitative research: A Philosophic and practical guide. London.
                                                                                                                30- Menon, V. (2010). Art of Marketing Village Crafts; Challenges in Applying Quantitative Marketing to Resist Recession. International Review of Business Research Paper, 6, 196-205.
                                                                                                                31- Mustafa, M. (2011). Potential of sustaining handicrafts as a tourism product in Jordan. International journal of business and social science, 2(2). , 145-152.
                                                                                                                32- Naipinit, A., Naipinit, A., Promsaka Na Sakolnakorn, T., Promsaka Na Sakolnakorn, T., Kroeksakul, P., & Kroeksakul, P. (2016). Strategic management of community enterprises in the upper northeast region of Thailand. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, 10(4), 346-362.
                                                                                                                33- Ndlangamandla, M. M. (2014). The contribution of indigenous knowledge use on the livelihood of rural women in the Lowveld region of Swaziland: A case of handicrafts. (Master of Science), University of South Africa South Africa.  
                                                                                                                34- Roy, M., & Peter, S. (2006). Path dependence and reginal economic evaluation. Journal of economic geography, 6(4), 395-437.
                                                                                                                35- Tambunan, T. (2000). The role of rural small and medium industries and poverty alleviation in countries affected by the economic crisis: Indonesia, Philippines and Thailand .New York: United Nations.
                                                                                                                36- Tuamsuk, K., Phabu, T., & Vongprasert, C. (2013). Knowledge management model of community business: Thai OTOP Champions. Journal of Knowledge Management, 17(3), 363-378.
                                                                                                                37- Welsch, H. P., & Kuhns, B. A. (2005). Community based enterprises: Propositions and cases.   http://www.usasbe.org, (Accessed:10May 2018  )
                                                                                                                38- Wijngaarde, I. (2007). Creative industries and micro and small scale enterprise development: A contribution to poverty alleviation. Retrieved from vienna, Austria, 
http://www.unido.org/doc/69266, (Accessed:5 January 2018  )