الف) فارسی
1-آذر، عادل، میرفخرالدینی، سید حیدر و انواری رستمی، علی اصغر.(1387)، بررسی مقایسه ای تحلیل داده ها در شش سیگما، با کمک ابزارهای آماری و فنون تصمیم گیری چند شاخصه ، مدرسعلومانسانی، 59: 36-1.
2-ابراهیمی، سید عباس، دانایی فرد، حسن، فروزنده، لطف الله.(1393)، طراحی مدل خطمشی گذاری مبتنی بر شواهد در نظام سلامت ایران، مدیریت عمومی، 5: 5-24.
3-الوانی، سید مهدی، شریف زاده، فتاح. (1386) ، فرایندخطمشیگذاریعمومی، چاپ پنجم، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
4-پورکیانی، مسعود، سنجر سلاجقه، فضل الله، زارع پور ، نصیر آبادی.(1393)، تبیین موانع اجرای خطمشی با استفاده از بحث متمرکز گروهی (مورد مطالعه: قانون مدیریت خدمات کشوری)، مدیریت سازمانهای دولتی ایران، 3(9): 7-22.
5-دانشفرد، کرم الله. (1393)، موانع اجرای خطمشیهای عمومی در سازمان های غیردولتی ( بخش خدمات پلیس+ 10 و دفاتر خدمات پیشخوان دولت)، مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 2(2) : 23-30.
داوری، علی.(1391)، ارائه مدل نظام خطمشی گذاری توسعه کارآفرینی، چشم انداز مدیریت دولتی، 11: 33-50.
6-رزقی رستمی، علیرضا .(1383)، آسیب شناسی اجرای خط مشی های صنعتی کشور و ارایه ی الگوی پیشنهادی، رساله ی دکتری رشته ی مدیریت صنعتی گرایش خط مشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات.
7-رجب بیگی، مجتبی.(1387)، موانع دستیابی به اجرای کامل خطمشیهای عمومی، مدیریت دولتی، 45: 74-84.
8-ضرغام بروجنی، حمید، بذر افشان، مرتضی .(1393)، بررسی عوامل مؤثر بر اجرای خط مشی های گردشگری جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه پژوهشگران دانشگاهی، برنامه ریزیوتوسعهگردشگری، 3(9): 31-51.
9-حاجی پور، ابراهیم، فزوزنده، لطف الله، دانایی فرد، حسن، فانی، اصغر.(1394)،طراحی الگوی آسیب شناسی اجرای خطمشی عمومی در ایران، فصلنامه مدیریت نظامی، 58: 1-23.
10-حبیب پور، کرم ، صفری، رضا. (1388)، راهنمایجامعکاربرد SPSSدرتحقیقاتپیمایشی، نشر لویه، متفکران، تهران
11-قلی پور، رحمت اله، دانایی فرد، حسن، زارعی متین، حسن، جندقی، غلامرضا، و فلاح، محمدرضا .(1390)، ارائه مدلی برای اجرای خطمشیهای صنعتی در استان قم، مدیریتفرهنگسازمانی، 9(2): 103-130.
12- عباسی، عباس، معتضدیان، رسول، و میرزایی، محمد قاسم .(1395)، بررسی موانع اجرای خطمشیهای عمومی در سازمانهای دولتی ایران، مدیریت منابع سازمانی، 6 (2): 49-69.
13-عباسی، طیبه، بیگی، وحید .( 1395)، تبیین چالش های اجرای خطمشیهای عمومی در حوزه علوم،تحقیقات و فناوری، سیاست علم و فناوری، 7(3): 79-91.
14-مقدس پور، سعید، دانایی فرد، حسن، و کرد نائیچ، اسدالله. (1392)، واکاوی عوامل کلیدی در عدم موفقیت برخی خطمشیهای عمومی در ج. ا. ایران: مطالعه خطمشیهای مالیاتی کشور، مدیریت فرهنگ سازمانی، 11(1): 33-67.
15-معمارزاده، غلامرضا .(1385)، ارائه مدل پویا برای اجرای خطمشیهای عمومی، فصلنامهمدیریت، 3(3): 2-14.
ب) انگلیسی
16- Baggott, R. (2007), Understanding Health Policy, Bristol, The Policy Press.
17-Batterfoss, S. (2009), Examining the Policy implementation. Methuen: London.
18- Beer, M., Eisenstat, R. A. (2000), The Silent Killer of Strategy Implementation& learning, Sloan Management Review, July, 29-30.
19- Belin, M.-Å., Tillgren, P.( 2012), Vision Zero. How a policy innovation is dashed by interest conflicts, but may prevail in the end. Scand, Journal of Public Administration. 16, 83–102.
20-Blechinger, P.F.H., Shah, K.U.(2011), A multi-criteria evaluation of policy instruments for climate change mitigation in the power generation sector of Trinidad and Tobago, Energy Policy ,39: 6331–6343.
21- Brenes, E. R., Mena, M., & Molina, G. E. (2007), Key Success Factors for Strategy Implementation in Latin America, Journal of Business Research, 61(6): 590-598.
22-Brinkerhoff, R. O. (2005), The Success Case Method، a strategic evaluation approach to increasing the value and effect of training, Advances in Developing Human Resources, 7, 86–101.
23-Brynard ,P.(2005), Policy implementation: lesson for service delivery, 27th Aapam Annual Round table Conference, Livingstone, Zambia conflicts, but may prevail in the end, Scand Journal Public Administration, 16: 83–102.
24-Calista, D. (1994), Policy Implementation, New York, Marcel Dekker Innc
25-Charles, J. (2005), An Introduction to the Study of Public Policy: 179.
26-Chen Su Jung.(2006), Goals Ambiguity, and performance in u.s. federal programs and agencies, Dissertation, The University of Georgia.
27-Costa Barbosa, M, Alam, K, Mushtaq, S.(2016), Water policy implementation in the state of São Paulo, Brazil: Key challenges and opportunities, Environmental Science & Policy, 60 : 11–18.
28-Frederickson, G. H. , Smith, K. B. (2013), The public administration theory primer: Essentials of public policy and administration, Boulder, CO: Westview Press.
29-Hallsworth, M., Simon, P, Rutter, G. (1973), Policy Making In The Real World ,uk: Institute for Government
30-Hogwood, B, Gunn ,L. (1984), Why prefect implementation is unattainable? Policy analysis for the real world, Oxford University Press.
31-Huang, D, Altemoseb, J. K, Timothy ,O'Leary, J.(2017), Public access to clinical trials: Lessons from an organizational implementation of policy,Contemporary Clinical Trials, 57 : 87–89.
32-Jewell, C. J. , Bero, L. A. (2008), Developing good taste in evidence’: Facilitators of and hindrances to evidenceinformed health policymaking in State Government, The Milbank Quarterly, 86(2): 177-208.
33-Kohoutec, J. ( 2013), Three decades of implementation research in higher education: limitations and prospects of theory development, Higher Educ, 67: 56–79.
34-Konidari, P., Mavrakis, D.( 2007), A multi-criteria evaluation method for climate change mitigation policy instruments, Energy Policy , 35: 6235–6257.
35-Lai, K., Li, Y., & Feng, X. (2006), Gap between tourism planning and implementation: a case of China, Tourism Management, 27(6), 1171e1180
36-Mankins, M. C, Steele, R. (2005), Turning Great Strategy into Great Performance, Harvard Business Review ,83 (7/8): 64–72.
37-Makinde , T. (2005), Problem of policy implementation in developing nations: The Nigerian experience, Journal of Social Science, 11(1): 63-69.
38-Meier .Kenneth, J, Bothe , J. (2007), Politics and the Bureaucracy, 5th ed. Belmont, CA: Thomson/Wadsworth, 4.
39-Nordtømme , M, Ystmark Bjerkan, K, Bjørgen Sund, A.(2015), Barriers to urban freight policy implementation: The case of urban consolidation center in Oslo, Transport Policy ,44 : 179–186.
40-Nutt, P. C. (2007), Examining the link Between Plan Evaluation and Implementation ,Technological Forecasting and Social Change, 74: 1252-1271.
41-Pressman, J, Wildavsky, A. (1973), Implementation, University of California Press, Berkeley.
42-Pupim, D.( 2008), Overcoming barriers to the implementation of sustainable transport. In: Rietveld, P., Stough, R.T. (Eds.), Barriers to Sustainable Transport. Spon Press, London.
43-Sandelowski , M. Barros ,J.(2007), Handbook for synthesizing qualitative research, Springer publishing company Inc; Springer publishing company , New York.
44-Smith, J. (1989), The Policy Implementation Process, Policy Sciences Journal , 4(2):197-209.
45-Scherer, A.G., Palazzo, G. and Seidl, D. (2011), Managing legitimacy in complex and heterogeneous environments: sustainable development in a globalized world. Journal of Management Studies, 50: 259–284.
46-Sorensen , C. H, Isaksson, K, Macmillen, J, kerman, J, Florian , K.(2014), Strategies to manage barriers in policy formation and implementation of road pricing packages, Transportation Research Part A ,60 : 40–52.
47-Spyridaki, N.A , Banaka, S, Flamos, A.(2016), Evaluating public policy instruments in the Greek building sector, Energy Policy, 88 : 528–543.
48-Stewart ,J , David, H , M and letter, James P. (2007), Public policy: an Evolutionary Approach, 3d ed .Belmont, CA: Thomson/Wadsworth, : 180.
49-Van Meter D, Van Horn C. (1975), The policy implementation process, Administration and Society, 6, 4.
50-Wang , D, Ap, J.( 2013), Factors affecting tourism policy implementation: A conceptual framework and a case study in China, Tourism Management , 36 : 221-233.
51-Wu, J, Zuidema, C, Gugerell,K, Roo, G.(2017), Mind the gap! Barriers and implementation deficiencies of energy policies at the local scale in urban China, Energy Policy ,106 : 201–211.
52-Zimmer L.(2006), Qualitative meta-synthesis: a question of dialoguing with texts, Journal of Advanced Nursing , 53(3): 311–318.