الف) فارسی
1- استراس، انسلم، کوربین، جولیت، (1391)، مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای، ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نشر نی، چاپ دوم.
2- بازرگان، عباس (1387). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته؛ رویکردهای متداول در علوم رفتاری، تهران: دیدار، چاپ اول.
3- حسنقلیپور، طهمورث، اشکان الهیاری، مجتبی براری (مترجمان)، (1391)، روش و طرح تحقیق کیفی «انتخاب از میان پنج رویکرد تحقیق کیفی»، جان دبلیو کرسول، انتشارات نگاه دانش: تهران.
4- خامسی، سید جعفر. (1392). آسیبشناسی توسعه خوشههای صنعتی در ایران موردمطالعه خوشه ادوات کشاورزی جویبار. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه علامه طباطبایی.
5- روانستان، کاظم. (1391). چالشهای مدیریتی توسعه خوشههای کسبوکار. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسبوکارهای دانشبنیان. مازندران.
6- سلیمانی، غلامرضا، عزیزمحمدلو، حمید، وحدت، سیاوش، (1394)، خوشههای کسبوکار شناسایی شده در ایران: نقشه کشوری خوشههای کسبوکار، تهران: آئین محمود، چاپ اول.
7- موسوی نقابی، سید مجتبی؛ محسن نظری؛ طهمورث حسنقلی پور؛ غلامرضا سلیمانی؛ عزت الله عباسیان (1394)، طراحی مدل شبکهسازی فعالیتهای بازاریابی بنگاههای فعال در خوشههای صنعتی ایران. فصلنامه علوم مدیریت ایران. دوره 10، شماره 37، صفحه 51-78.
ب) انگلیسی
8- Anbumozhi, V., Gunjima, T., Ananth, A. P., & Visvanathan, C. (2010). An assessment of inter-firm networks in a wood biomass industrial cluster: lessons for integrated policymaking. Clean Technologies and Environmental Policy, 12(4), 365-372.
9- Andersson, T., Serger, S. S., Sörvik, J., VINNOVA., S., innovationssystem, S. V. f., & Hansson, E. W. (2004). The Cluster Policies Whitebook: International
10- Bathelt, H., Malmberg, A., & Maskell, P. (2004). Clusters and knowledge: local buzz, global pipelines and the process of knowledge creation. Progress in human geography, 28(1), 31-56.
11- Bettis-Outland, H., Felzensztein, C., Gimmon, E., & Aqueveque, C. (2012). Clusters or un-clustered industries? Where inter-firm marketing cooperation matters. Journal of Business & Industrial Marketing, 27(5), 392-402.
12- Biswas, S., Roy, S., & Seshagiri, S. (2007). Collaboration in Indian SME clusters: a case study. Paper presented at the the 3rd International Conference on Communities and Technologies, p28-30.
13- Breschi, S., & Malerba, F. (2005). Clusters, networks and innovation: Oxford University Press.
14- Bryant, A., & Charmaz, K. (Eds.). (2007). The Sage handbook of grounded theory. Sage.
15- Bryman, A., & Bell, E. (2015). Business research methods. Oxford University Press, USA.
16- Ceglie, G. (2003, September). Cluster and network development: examples and lessons from UNIDO experience. In Proceedings of the Conference on Clusters, Industrial Districts and Firms: The Challenge of Globalization, University of Modena and Reggio Emilia, Modena (pp. 12-13).
17- Charmaz, K., & Belgrave, L. (2002). Qualitative interviewing and grounded theory analysis. The SAGE handbook of interview research: The complexity of the craft, 2(2002).
18- Charmaz, K. (2011). Grounded theory methods in social justice research. The Sage handbook of qualitative research, 4, 359-380.
19- Charmaz, K. (2014). Constructing grounded theory. Sage.