1- احمدی، کیومرث و الوانی، سید مهدی (1391) «از اخلاق اجتماعی سازمانی تا پاسخگویی اجتماعی سازمانی»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال هفتم، شماره 1.
2- احمدی، کیومرث (1391) طراحی مدلی جهت ارزیابی وضعیت پاسخگویی اجتماعی سازمانهای دولتی ایران، رساله دکتری رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت خط مشیگذاری عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین.
3- اشتریان، کیومرث (1386) سیاستگذاری عمومی ایران، نشر بنیاد حقوقی میزان.
4- اعظم وزیری کرمانی، سرور (1388) مقدمهای بر پاسخگویی سازمانهای دولتی، انتشارات دانشگاه تهران.
5- الوانی، سیدمهدی (1386) مدیریت عمومی، تهران: نشر نی.
6- الوانی،سیدمهدی، شریفزاده، فتاح (1381) فرایند خط مشیگذاری عمومی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
7- الوانی، سیدمهدی، دانایی فرد، حسن (1380) گفتارهایی در فلسفه تئوریهای مدیریت دولتی، انتشارات صفار.
8- ایوبی، حجتالله (1390) «نونهادگرایی رویکردی جدید در علم سیاست»، قابل دسترسی در
www.yahoo.com.
9- پورعزت، علیاصغر (1390) مبانی مدیریت دولتی، انتشارات سمت.
10- پورعزت، علیاصغر (1388) مبانی اداره و دانش اداره امور عمومی، انتشارات سمت.
11- جویس، پاول (1385) استراتژی در بخش دولتی، ترجمه خورشید، صدیقه، انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا.
12- خداوردی، علی (1383) «پاسخگویی درنظام مردم سالاری دینی»، فصلنامه تحولات سیاسی، نشرناجا.
13- دانایی فرد، حسن (1387) چالشهای مدیریت دولتی در ایران، انتشارات سمت.
14- دانایی فرد، حسن و الوانی، سیدمهدی (1390) مباحث مدیریت دولتی، انتشارات شرکت نشر فرهنگی علمی.
15- رحمان سرشت، حسین، رفیعی، محمود (1388) «مسئولیت اجتماعی: اخلاقیات فراسازمانی»، ماهنامه تدبیر، شماره 204.
16- رفیعزاده بقرآباد، علاءالدین (1385) «پاسخگویی؛ ابزارها و استانداردها»، ماهانه تدبیر، شماره 146.
17- علی احمدی، علی رضا (1390) پیشطرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، انتشارات تولید دانش.
18- قاهری، مرضیه (1389) «مسئولیت اجتماعی سازمان و ضرورت توجه به آن»، پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی سازمانها، شماره 4، نشر پژوهشکده تحقیقات راهبردی.
19- قلیپور، رحمت الله (1387) تصمیم گیری سازمانی و خطمشی گذاری عمومی، نشر سمت.
20- کایر، آنه (1386) حاکمیت، ترجمه گلشن، ابراهیم، آدوسی، علی، انتشارات موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
21- میرعباسی، رمضان، شریفی، عیسی (1389) خادمیت: رویکرد نوین در مدیریت، انتشارات آذرخش.
22- هومن، حیدرعلی (1378) راهنمای تدوین گزارش پژوهشی، نشر پارسا.
23- واعظی، رضا، آزمندیان، محمدصادق (1390) «مدل پاسخگویی سه بعدی»، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال6 شماره 1.
24- یعقوبی، نورمحمد (1389) مدیریت دولتی: سیر اندیشههای نوین، انتشارات سمت.
25- Aluchna، M. (2010)، “Corporate social responsibility of the top ten: examples taken from the Warsaw Stock Exchange”، Social responsibility journal، Vol6، No4، Pages: 611-626
26- Aras، G & Crowther، D. (2009)، “Global Perspectives on Corporate Governance and CSR”، Ashgate Publishing، Ltd.،
27- Boone، & Kurtz، L، D. (2002). Management.new York: Me Graw Hill
28- Campbell، B. (2011). “Corporate Social Responsibility and development in Africa: Redefining the roles and responsibilities of public and private actors in the mining sector”، Resources Policy، Pages:1-6
29- Dhameja,A.(2009).”Contemporary Debates in Public Administration”. PHI Learning Privated Limited، New Delhi
30- Ecimovic.T & Esposito.M.(2008)، “The Individual and Corporate Social Responsibility”، ANSTED University Malasia، Pages:1-7
31- Jenny.F & Eshani.B.(2004)، “Corporate Social Responsibility and citizenship”,Working paper، Vol 44، No6.
32- John. M. et al.(2006),”Corporate Social Responsibility: The 3C-SR Model. Internation”، Journal of social Economics، Vol33، Pages:5-6
33- Jonker، j & De witte، M.(2006)، “Management Models for Corporate Social Responsibility”{,springer berlin.
34- Lima، C& et al (2011)، “Corporate social responsibility، firm value and financial performance in Brazil”، Social Responsibility Journal، Vol 7، Issue 2، Pages: 295 – 309
35- Peter. K& et al.(2001)، “Acorporate Social Responsibility Audit within a Quality Management Frame work”,Journal of Business Ethics، Vol31
36- Sheikh، Sana-ur-Rehman; Beise-Zee، Ria (2011)، “Corporate social responsibility or cause-related marketing? The role of cause specificity of CSR”، Journal of Consumer Marketing، volume 28، number 1، pages: 27–39
37- Ubius، U & Alas، R، (2009)، “Ruth Alas Organizational Culture Types as Predictors of Corporate Social Responsibility”، Engineering Economics، Vol 61، No، Pages:90-99