The Position of New Public Services Theory in Explaning Social Responsiveness of Public Organizations

Document Type : Research Article

Authors

Abstract

Belief at corporate social responsibility is foundation of public issues management. Recently concept of corporate social responsibility transformed corporate social responsiveness. This concept is more strategic and organizational than the other concepts. In the new public services theory of public managers was supporter local and civil society. This theory show that responsiveness become multiple and complex. Research as goal–based is developmental – application and on the basis of method is correlation via structural equations model

Keywords


1-       احمدی، کیومرث و الوانی‌، سید مهدی‌ (1391) «از اخلاق اجتماعی سازمانی تا پاسخ‌گویی اجتماعی سازمانی»، فصلنامه  اخلاق در علوم و فناوری، سال هفتم، شماره 1.
2-     احمدی، کیومرث‌ (1391) طراحی مدلی جهت ارزیابی وضعیت پاسخ‌گویی اجتماعی سازمان‌های دولتی ایران، رساله  دکتری رشته  مدیریت دولتی گرایش مدیریت خط ‌مشی‌گذاری عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین.
3-       اشتریان‌، کیومرث (1386) سیاستگذاری  عمومی ایران، نشر بنیاد حقوقی میزان.
4-       اعظم وزیری کرمانی، سرور (1388) مقدمه‌ای بر پاسخ‌گویی سازمان‌های دولتی، انتشارات دانشگاه تهران.
5-       الوانی، سید‌مهدی (1386) مدیریت عمومی، تهران: نشر نی.
6-       الوانی‌،سید‌مهدی، شریف‌زاده، فتاح (1381) فرایند خط ‌مشی‌گذاری عمومی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
7-       الوانی، سید‌مهدی، دانایی فرد، حسن (1380) گفتارهایی در فلسفه  تئوری‌های مدیریت دولتی، انتشارات صفار.
8-       ایوبی‌، حجت‌الله (1390) «نونهادگرایی رویکردی جدید در علم سیاست»، قابل دسترسی در www.yahoo.com.
9-       پورعزت‌، علی‌اصغر‌ (1390) مبانی مدیریت دولتی،‌ انتشارات سمت.
10-    پورعزت‌، علی‌اصغر‌ (1388) مبانی اداره و دانش اداره امور عمومی، انتشارات سمت.
11-    جویس، پاول (1385) استراتژی در بخش دولتی، ترجمه  خورشید، صدیقه،‌ انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا.
12-    خداوردی‌، علی (1383) «پاسخ‌گویی درنظام مردم سالاری دینی»، فصلنامه  تحولات سیاسی، نشرناجا.
13-    دانایی فرد، حسن (1387) چالش‌های مدیریت دولتی در ایران، انتشارات سمت.
14-    دانایی فرد، حسن و الوانی، سیدمهدی (1390) مباحث مدیریت دولتی، انتشارات شرکت نشر فرهنگی علمی.
15-    رحمان سرشت، حسین، رفیعی، محمود (1388) «مسئولیت اجتماعی: اخلاقیات فراسازمانی»، ماهنامه تدبیر، شماره  204.
16-    رفیع‌زاده بقرآباد، علاء‌الدین (1385) «پاسخ‌گویی؛ ابزارها و استانداردها»، ماهانه  تدبیر، شماره  146.
17-    علی احمدی، علی رضا‌ (1390) پیش‌طرح الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، انتشارات تولید دانش.
18-    قاهری، مرضیه (1389) «مسئولیت اجتماعی سازمان و ضرورت توجه به آن»، پژوهش‌نامه  مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها، شماره  4، نشر پژوهشکده  تحقیقات راهبردی.
19-    قلی‌پور، رحمت الله (1387) تصمیم گیری سازمانی و خط‌مشی گذاری عمومی، نشر سمت.
20-    کایر، آنه‌ (1386) حاکمیت،‌ ترجمه  گلشن، ابراهیم، آدوسی، علی، انتشارات موسسه  آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی.
21-    میرعباسی، رمضان، شریفی، عیسی (1389) خادمیت: رویکرد نوین در مدیریت، انتشارات آذرخش.
22-    هومن، حیدرعلی (1378) راهنمای تدوین گزارش پژوهشی، نشر  پارسا.
23-     واعظی، رضا، آزمندیان، محمدصادق (1390) «مدل پاسخ‌گویی سه بعدی»،‌ فصلنامه  مطالعات مدیریت انتظامی، سال6 شماره  1.
24-    یعقوبی، نورمحمد (1389) مدیریت دولتی: سیر اندیشه‌های نوین، انتشارات سمت.
25- Aluchna، M. (2010)، “Corporate social responsibility of the top ten: examples taken from the Warsaw Stock Exchange”، Social responsibility journal،  Vol6،  No4،  Pages: 611-626
26- Aras، G & Crowther، D. (2009)، “Global Perspectives on Corporate Governance and CSR”، Ashgate Publishing، Ltd.،
27- Boone، & Kurtz، L، D. (2002). Management‌.new York: Me Graw Hill
28- Campbell، B. (2011). “Corporate Social Responsibility and development in Africa: Redefining the roles and responsibilities of public and private actors in the mining sector”، Resources Policy، Pages:1-6
29- Dhameja,A.(2009).”Contemporary Debates in Public Administration”. PHI Learning Privated Limited‌، New Delhi
30- Ecimovic.T & Esposito.M.(2008)، “The Individual and Corporate Social Responsibility”، ANSTED University Malasia، Pages:1-7
31- Jenny.F & Eshani.B.(2004)، “Corporate Social Responsibility and citizenship”,Working paper، Vol 44، No6.
32- John. M. et al.(2006),”Corporate Social Responsibility: The 3C-SR Model. Internation”‌، Journal of social Economics، Vol33، Pages:5-6
33- Jonker، j & De witte، M.(2006)، “Management Models for Corporate Social Responsibility”{,springer berlin.
34- Lima، C&  et al (2011)، “Corporate social responsibility، firm value and financial performance in Brazil”، Social Responsibility Journal، Vol 7، Issue 2، Pages: 295 – 309
35- Peter. K&  et al‌.(2001)، “Acorporate  Social  Responsibility Audit  within  a Quality  Management  Frame work”,Journal of Business Ethics، Vol31
36- Sheikh، Sana-ur-Rehman; Beise-Zee، Ria (2011)، “Corporate social responsibility or cause-related marketing? The role of cause specificity of CSR”، Journal of Consumer Marketing، volume 28، number 1، pages: 27–39
37- Ubius، U & Alas، R، (2009)، “Ruth Alas Organizational Culture Types as Predictors of Corporate Social Responsibility”، Engineering Economics، Vol 61، No، Pages:90-99