Document Type : Research Article
Authors
1 Masters Student of Public Administration; University of Tehran
2 Assistant Professor of University of Tehran
3 Associate Professor of University of Tehran
Abstract
Keywords
1- الوانی، سید مهدی؛ شریف زاده، فتاح. (1396). فرایند خط مشی گذاری عمومی (ویرایش دوم). تهران: دانشگاه علامه طباطبایی
2- باقریخواه، زهرا؛ عارفی، محبوبه و جمالی، احسان.(1390). وضعیت پذیرش دانشجو در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران، اعضای هیأت علمی سازمان سنجش و مسئولان ذیربط آموزش عالی. اندازهگیری تربیتی، 2(6).136-111.
3- پورعزت، علیاصغر.(1396). مبانی دانش اداره دولت و حکومت (مبانی مدیریت دولتی). تهران: سمت.
4- جمالی، احسان؛ باقی یزدل، رقیه. (1395). چالش های بومی گزینی در آزمون سراسری آموزش عالی ایران. آموزش عالی ایران، 8(2)، 30-1
5-دانایی فرد، حسن و تراب زاده جهرمی، محمد صادق.(1396). تحلیلی بر انسجام نظریه عدالت در خط مشی های جمهوری اسلامی ایران ؛ رویکرد ارزیابی نظریه برنامه. اندیشه راهبردی، 11(1)، 108 – 73.
6- ذوالفقارنسب، سلیمان؛ محمدی، رضا و حاتمی، جواد.(1396). ردهبندی شناختی سؤالات بر اساس الگوی توان- پیچیدگی مطالعه موردی: سؤالات آزمون آزمایشی حساب دیفرانسیل. پژوهش در نظامهای آموزشی،11(39)، 94-47.
7- قلی پور، رحمت اله. (1395). تصمیم گیری سازمانی و خط مشی گذاری عمومی. تهران: سمت.
8- قلی پور، رحمتاله؛ وثوقی نیری، عبدالله.(1393). تحلیل سیاست پژوهانه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور. مطالعات منابع انسانی، 3 (11)، 128-103.
9- مجتهدی، زهرا.(1372). بررسی رابطه بین شیوه فعلی پذیرش دانشجو و موفقیت در دانشگاه: پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه علامهطباطبایی
10- مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی سازمان سنجش آموزش کشور.(1388). بررسی پیامدهای بومی گزینی دانشجو در سال1387.
11- واعظی، رضا؛ شریفزاده، فتاح و محمدی، محسن. (1394). شناسایی و اولویت بندی الگوهای ارزیابی خط مشی عمومی. علوم مدیریت ایران، 10(40)، 21-1.
12- هاولت، مایکل؛ رامش، ام؛ پرل، آنتونی. (1395). مطالعه خطمشی عمومی: چرخه های خط مشی و زیر نظام های خطمشی. ترجمه عباس منوریان و ابراهیم گلشن. تهران: کتاب مهربان.
1- الوانی، سید مهدی؛ شریف زاده، فتاح. (1396). فرایند خط مشی گذاری عمومی (ویرایش دوم). تهران: دانشگاه علامه طباطبایی
2- باقریخواه، زهرا؛ عارفی، محبوبه و جمالی، احسان.(1390). وضعیت پذیرش دانشجو در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران، اعضای هیأت علمی سازمان سنجش و مسئولان ذیربط آموزش عالی. اندازهگیری تربیتی، 2(6).136-111.
3- پورعزت، علیاصغر.(1396). مبانی دانش اداره دولت و حکومت (مبانی مدیریت دولتی). تهران: سمت.
4- جمالی، احسان؛ باقی یزدل، رقیه. (1395). چالش های بومی گزینی در آزمون سراسری آموزش عالی ایران. آموزش عالی ایران، 8(2)، 30-1
5-دانایی فرد، حسن و تراب زاده جهرمی، محمد صادق.(1396). تحلیلی بر انسجام نظریه عدالت در خط مشی های جمهوری اسلامی ایران ؛ رویکرد ارزیابی نظریه برنامه. اندیشه راهبردی، 11(1)، 108 – 73.
6- ذوالفقارنسب، سلیمان؛ محمدی، رضا و حاتمی، جواد.(1396). ردهبندی شناختی سؤالات بر اساس الگوی توان- پیچیدگی مطالعه موردی: سؤالات آزمون آزمایشی حساب دیفرانسیل. پژوهش در نظامهای آموزشی،11(39)، 94-47.
7- قلی پور، رحمت اله. (1395). تصمیم گیری سازمانی و خط مشی گذاری عمومی. تهران: سمت.
8- قلی پور، رحمتاله؛ وثوقی نیری، عبدالله.(1393). تحلیل سیاست پژوهانه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور. مطالعات منابع انسانی، 3 (11)، 128-103.
9- مجتهدی، زهرا.(1372). بررسی رابطه بین شیوه فعلی پذیرش دانشجو و موفقیت در دانشگاه: پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه علامهطباطبایی
10- مرکز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی سازمان سنجش آموزش کشور.(1388). بررسی پیامدهای بومی گزینی دانشجو در سال1387.
11- واعظی، رضا؛ شریفزاده، فتاح و محمدی، محسن. (1394). شناسایی و اولویت بندی الگوهای ارزیابی خط مشی عمومی. علوم مدیریت ایران، 10(40)، 21-1.
12- هاولت، مایکل؛ رامش، ام؛ پرل، آنتونی. (1395). مطالعه خطمشی عمومی: چرخه های خط مشی و زیر نظام های خطمشی. ترجمه عباس منوریان و ابراهیم گلشن. تهران: کتاب مهربان.
13- Braun, V. and Clarke, V.(2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 77-101
15- Cairney, Paul.(2012). Understanding Public Policy: Theories and Issues. Palgrave macmillan.
16- Dye , Thomas R.(2013). Understanding Public Policy. (14th ed). Englewood Cliffs, NJ :Prentice- Hall.
18- Konow, James.(2003). Which Is the Fairest One of All? A Positive Analysis of Justice Theories. Economic Literature, 41(4), 1188-1239.
19- M. Niessen, A. Susan, Meijer, Rob R. and Tendeiro, Jorge N.(2017). Applying organizational justice theory to admission into higher education: Admission from a student perspective. Selection and assessment, 25(1),72-84.
20- Mirkamali, Seyed Mohammad and Narenji Thani, Fatemeh.(2011). A Study on the Quality of Work Life (QWL) among faculty members of University of Tehran(UT) and Sharif university of Technology (SUT). Social and Behavioral Sciences, Volume 29, 179 – 187.
21- Nadiri , Halil and Tanova , Cem. (2010). An investigation of the role of justice in turnover intentions, job satisfaction, and organizational citizenship behavior in hospitality industry. Hospitality Management ,29 (1) , 33-41.
23- Prakhov, Ilya and Yudkevich, Maria.(2019). University admission in Russia: Do the wealthier benefit from standardized exams?. Educational Development, Volume65, 98–105
24- Sabbagh, Clara and Resh, Nura. ( 2016). Unfolding Justice Research in the Realm of Education. Social Justice Research, Volume 29, 1–13.
25- Smith, K. B. and Larimer, C.W.(2009). The Public Policy Theory Primer. Boulder, CO: Westview Press.
27-Wang, Fei.(2015)."Conceptualizing social justice: interviews with principals". Educational Administration, 53(5), 667 – 681.