1- ایرانمنش،محمدرضا (1394) مفهوم شهروندی: مفاهیم، مولفهها، اصول، زمینهها و الگوها، تهران: نگاه معاصر، چاپ اول.
2- برلین، آیزیا (1392) چهار مقاله دربارهی آزادی، ترجمهی محمدعلی موحد، تهران: خوارزمی، چاپ سوم.
3- پاتنام، رابرت دی. (1392) دموکراسی و سنتهای مدنی: سرمایهی اجتماعی و سنتهای مدنی در ایتالیای مدرن، ترجمهی محمدتقی دلفروز، تهران: جامعهشناسان، چاپ اول.
4- پریشانی، ندا؛ میرشاه جعفری، سیدابراهیم؛ شریفیان، فریدون و مهرداد فرهادیان (1397) «نحوهی گنجاندن آموزش محیط زیست در کتابهای درسی دورهی متوسطهی ایران و اولویتبندی عناوین مغفول»، فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعهی پایدار، سال هفتم، شماره اول، صص 9-18.
5- پوت،آلن د. و فرد اسپرینگر. (1388) روشهای پژوهش برای سیاستگذاری اجتماعی: مفاهیم، روشها و کاربردها، ترجمه رضا فاضل، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول.
6- جاویدی کلاته، طاهره؛ مهرمحمدی، محمود (1385) رویکردی تطبیقی به دلالتهای تربیتی نظریههای دموکراسی، فصلنامهی مطالعات اسلامی، پیوست شمارهی 71. ص 9 تا 63.
7- راولز، جان (1394) عدالت به مثابهی انصاف، ترجمهی عرفان ثابتی، تهران: انتشارات ققنوس، چاپ پنجم.
8- رهادوست، بهار (1387) «پدیدارشناسی: سواد زیست محیطی»، فصلنامهی زیباشناخت. شماره 18. صص 109- 124.
9- ریتزر، جورج (1393) نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی، چاپ نوزدهم.
10- زاهدی، شمسالسادات (1393) توسعهی پایدار، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، چاپ هشتم.
11- سرکار آرانی، محمدرضا (1382) اصلاحات آموزشی و مدرنسازی: با تأکید بر مطالعهی تطبیقی آموزش و پرورش ایران و ژاپن، تهران: روزنگار، چاپ اول.
12- شجاعیباغینی، محمدمهدی؛ و دیگران (1387) مبانی مفهومی سرمایهی اجتماعی، تهران: پژوهشکدهی مطالعات فرهنگی و اجتماعی، چاپ اول.
13- شریعتمداری، علی (1387) اصول و فلسفهی آموزش و پرورش، تهران: امیرکبیر، چاپ سی و پنجم.
14- شعارینژاد، علیاکبر (1394) فلسفهی آموزش و پرورش، تهران: امیرکبیر، چاپ پانزدهم.
15- شکوهی، غلامحسین (1385) مبانی و اصول آموزش و پرورش، مشهد: شرکت بهنشر، چاپ بیست و سوم.
16- عظیمیآرانی، حسین (1384) کارکردهای نظام سیاسی در فرایند توسعه، تهران: جهاد دانشگاهی دانشکدهی اقتصاد دانشگاه تهران، چاپ اول.
17- فالکس، کیث (1390) شهروندی، ترجمهی محمدتقی دلفروز، تهران: انتشارات کویر، چاپ دوم.
18- فوکویاما، فرانسیس و دیگران (1389)، سرمایهی اجتماعی: اعتماد، دموکراسی و توسعه، (به کوشش کیان تاجبخش)، ترجمهی افشین خاکباز و حسن پویان، تهران: نشر شیرازه، چاپ سوم.
19- فوکویاما، فرانسیس (1397)، نظم و زوال سیاسی، ترجمهی رحمن قهرمانپور، تهران: روزنه، چاپ دوم.
20- کریمی، داریوش و اشرفالسادات عنایتی (1391) «آموزش برای توسعهی پایدار، مدرسهی پایدار»، فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعهی پایدار، سال اول، شماره اول، صص 59-74.
21- گوتک، جرالد ال. (1387) مکاتب فلسفی و آرای تربیتی، ترجمهی محمدجعفر پاکسرشت، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، چاپ هفتم.
22- گیدنز، آنتونی (1393) جامعهشناسی، ترجمهی منوچهر صبوری، تهران: نشر نی، چاپ بیستونهم.
23- لیپست، سیمور مارتین (1387) دایرهالمعارف دموکراسی، ترجمهی کامران فانی و نورالله مرادی ، تهران: مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه، چاپ سوم.
24- میل، جان استوارت (1395) رساله دربارهی آزادی، ترجمهی جواد شیخالاسلامی، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ ششم.
25- مونی، انابله و دیگران (1394) دانشنامهی جهانی شدن، ترجمهی علیرضا طیب، تهران: انتشارات امیرکبیر، چاپ اول.
26- نیلی، مسعود؛ و دیگران (1393) دولت و رشد اقتصادی در ایران، تهران: نشر نی، چاپ چهارم.
27- Bell, L., & Stevenson, H. (2006). Education policy: Process, themes and impact. Routledge
28- Connelly, James, Graham Smith, David Benson, and Clare Saunders (2012). Politics and the environment: from theory to practice, 3rd edn. New York: Routledge.
29- Dewey, John (1916). Democracy and Education: An Introduction to the Philosophy of Education, New York: Macmillan.