1- اشتریان، کیومرث. 1386. سیاستگذاری عمومی در ایران. تهران: میزان.
2- اصلیپور، حسین و شریفزاده فتاح. 1394. «راهبرد سیاستگذاری زیست محیطی کشور در بستر نظریات متعارف تصمیمگیری عمومی». فصلنامه مجلس و راهبرد: شماره 83 (پاییز). صص 271-245.
3- الوانی، سیدمهدی و شریفزاده فتاح. 1387. فرآیند خطمشیگذاری عمومی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
4- ترابی، یوسف. 1388. «سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در مدیریت تنوعات قومی». دو فصلنامه علمی-پژوهشی دانش سیاسی: شماره 9 (بهار و تابستان). صص 157-115.
5- حاجیانی، ابراهیم. 1380. «الگوی سیاست قومی در ایران». فصلنامه مطالعات راهبردی: شماره 11 و 12 (بهار). صص 138-119.
6- دای، تامس. 1387. «مدلهای تحلیل سیاستگذاری عمومی». ترجمه سویل ماکویی. فصلنامه مطالعات راهبردی: شماره 39 (بهار). صص 74-43.
7- زندی، ابراهیم. 1380. «بحران قومی و وحدت ملی؛ الگوی سیاست قومی در جمهوری اسلامی ایران». فصلنامه فرهنگ اندیشه: شماره 4 و 3. صص 83-45.
8- سیدامامی، کاووس. 1386. پژوهش در علوم سیاسی رویکردهای اثباتگرا، تفسیری و انتقادی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و دانشگاه امام صادق.
9- سید امامی، کاووس و هوشنگی، حمید. 1395. «سیاستگذاری تنوع قومی در جمهوری اسلامی ایران: چشم اندا، اهداف و سیاست های پیشنهادی». فصلنامه مطالعات ملی: شماره 17 (2). صص 21-3.
10- شورای عالی انقلاب فرهنگی. 1371. اصول سیاست فرهنگی کشور. مصوب جلسه 288 مورخ 20/5/1371.
11- صالحی امیری، سیدرضا. 1385. مدیریت منازعات قومی در ایران. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
12- عابدی جعفری، حسن و تسلیمی محمدسعید و فقیهی ابوالحسن و شیخ زاده محمد. 1390. «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در داده های کیفی». دو فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی: شماره 10 (پاییز و زمستان)، صص 198-151.
13- فلیک، اووه. 1378. درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
14- قلیپور، رحمتالله و آهنگر، ابراهیم. 1389. فرآیند سیاستگذاری عمومی در ایران. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
15- کریمیمله، علی. 1387. مدیریت سیاسی در جوامع چندفرهنگی. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
16- کهنهپوشی، مصلح. 1383. تبعیض قومی در کردستان ایران (بعد از انقلاب اسلامی سال 1357). پایاننامه مقطع کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
17- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1382. سند چشمانداز 1404 جمهوری اسلامی ایران. قابل دسترس در http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=9034.
18- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1392. سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش. قابل دسترس در http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=22421.
19- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1393. سیاستهای کلی جمعیت. قابل دسترس در http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=26440.
20- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1390. سیاستهای کلی اشتغال. قابل دسترس در http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=16716.
21- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1393. سیاستهای کلی علم و فناوری. قابل دسترس در http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27599.
22- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1384. سیاستهای کلی برنامه چهارم توسعه. قابل دسترس در farsi.khamenei.ir/news-content?id=37764.
23- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1387. سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه. قابل دسترس در farsi.khamenei.ir/news-content?id=5389.
24- پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظّم رهبری. 1394. سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه. قابل دسترس در farsi.khamenei.ir/news-content?id=30128.
25- Birkland, T. 2005. An Introduction to Policy Process. New York: ME Sharp.
26- Boyatzis. M. 1998. transforming Qualitative Information. Cleveland: Sage.
27- Braun, M. 2006. “using Thematic Analysis in Psychology”. qualitative Research in Psychology. vol. 47. P. 79-97.
28- Brown, M. 1993. ethnic and Conflict and International Securit. New Jersey: Princeton university press.
29- Cochran, C. and Malone, E. 1995. Public Policy: Prespectives and Choices, New York: MacGraw Hill.
30- Dunn, N. 2012. Public Policy Analysis. Fifth Edition,.New Jersey: Pearson Prentice Hall.
31- Packer, M. J. 1989. “Entering the circle”. Hermeneutic investigations in psychology. Vol. 12. P 32-46.
32- Patton, M. 2002. Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks: California.
33- Peters, B. G. 2004. American Public Policy: promise and performance. New York: CQ Press.
34- Price. D. & Cameron S. 2010. Business Research Methods, a Practical Approach. London: Institute of Personnel and Development.