TY - JOUR ID - 62829 TI - واکاوی ساز و کارهای دانشیِ بهبود کیفیت خط‌‌مشی‌های عمومی در ایران: پژوهش ترکیبی JO - سیاستگذاری عمومی JA - JPPOLICY LA - fa SN - 2538-5577 AU - دانایی فرد, حسن AU - ولی اصل, جواد AU - حسینی, سیدیعقوب AD - استاد مدیریت دولتی دانشگاه تربیت مدرس AD - کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تربیت مدرس AD - دانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 3 IS - 2 SP - 29 EP - 56 KW - خط‌‌مشی عمومی KW - بهبود کیفیت KW - ساز و کارهای دانشی KW - پژوهش ترکیبی DO - 10.22059/ppolicy.2017.62829 N2 - بهبود کیفیت خط‌‌مشی‌های عمومی از جمله دغدغه‌ها و چالش‌های فراروی حوزه‌های مختلف عمومی همه نظام‌های سیاسی است. این کیفیت، در خلاء بهبود پیدا نمی‌کند، بلکه مستلزم داشتن راهکارها و ساز و کارهای مختلفی می‌باشد. هدف این پژوهش واکاوی و شناسایی ساز و کارهای دانشیِ بهبود کیفیت خط‌‌مشی‌های عمومی در ایران است. پژوهش در دو مرحله انجام شده است: در مرحله نخست (کیفی) ساز و کارها، احصاء شده و در مرحله دوم ضمن رتبه‌بندی اهمیت ساز و کار‌ها، فرضیه‌های توصیفی در مورد ساز و کارها در معرض آزمون قرار داده شد. نتایج نشان می‌دهد که ساز و کارهای دانشی برای بهبود خط‌‌مشی‌های عمومی به ترتیب اهمیت عبارتند از:کاربردی‌سازی دانش خط‌‌مشی‌گذاری عمومی در نظام خط‌‌مشی‌گذاری عمومی کشور، اشاعه دانش خط‌‌مشی‌گذاری عمومی در کشور و شکل‌دهی مبانی فلسفی و نظری بومی خط‌‌مشی‌گذاران عمومی. UR - https://jppolicy.ut.ac.ir/article_62829.html L1 - https://jppolicy.ut.ac.ir/article_62829_280fb06050a3020d4d2e11d008701485.pdf ER -