%0 Journal Article %T طراحی الگوی جدید توسعه پایدار کسب وکارهای خرد مبتنی برظرفیت بازار شرکت‌های بزرگ با میانجی‌گری صندوق کارآفرینی امید %J سیاستگذاری عمومی %I دانشگاه تهران %Z 2538-5577 %A احمدی, فرهاد %A میگون پوری, محمدرضا %A صادقی, حسین %D 2020 %\ 02/20/2020 %V 5 %N 4 %P 115-135 %! طراحی الگوی جدید توسعه پایدار کسب وکارهای خرد مبتنی برظرفیت بازار شرکت‌های بزرگ با میانجی‌گری صندوق کارآفرینی امید %K کسب وکار خرد %K شرکت بزرگ دارای بازار %K الگوی همکاری کسب وکار خرد با شرکت بزرگ %K سازمان میانجی(صندوق کارآفرینی امید) %R 10.22059/jppolicy.2020.75196 %X از چالش­های مهم کسب وکارهای خرد، عدم توان فروش محصولات در بازار و از چالش­های مهم کسب وکارهای بزرگ، عدم توان تامین­منابع­مالی شبکه کسب وکارهای خرد است. یکی از             راهبردهای ­حل چالش­های بازار کسب وکارهای خرد و تامین منابع­مالی شرکت­های بزرگ، استفاده از ظرفیت سازمان­های میانجی توسعه­دهنده کارآفرینی می­باشد. این تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، کیفی و با روش موردکاوی طولانی مدت به شکل محقق­زیسته، بصورت تمام­شماری به بررسی 32 همکاری کسب وکارهای خرد و شرکت­های بزرگ دارای بازار با        میانجی­گری سازمان (صندوق کارآفرینی­امید) از سال 1393 تا 1398 پرداخته است. روش گردآوری داده، مصاحبه نیم ساختاریافته و بررسی تفاهم­نامه­ها و مکاتبات بوده و برای تجزیه تحلیل داده­ها، پس از اشباع نظری، با روش کدگذاری کدهای استخراج شده خرد مقولات(مقوله سطح 3) مقولات میانی(مقوله سطح 2) و مقولات اصلی (مقوله سطح 1) در راستای شکل­دهی همکاری پایدار کسب وکارهای خرد با شرکت­های بزرگ دارای بازار شناسایی شدند. یافته­های تحقیق نشان می­دهد الگوی جدید همکاری پایدار کسب وکارهای خرد با شرکت­های بزرگ دارای بازار دارای مولفه­های(طرح­های استراتژیک،اعتبارسنجی، مدل واستراتژی، الزامات شرکت­ بزرگ، الزامات سازمان میانجی، پایش و مانیتورینگ، امکان­سنجی توسعه مجدد) بوده و در رفع چالش­های بازار کسب وکارهای خرد و      تامین­منابع­مالی شرکت­های بزرگ موثر و کاربردی بوده است. %U https://jppolicy.ut.ac.ir/article_75196_21903413c110ad84ca414d8267cf3b6d.pdf