%0 Journal Article %T بازاریابی سیاسی و فرآیند تصمیم گیری رأی دهندگان؛ مطالعه موردی: جوانان رأی دهنده اصفهانی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی %J سیاستگذاری عمومی %I دانشگاه تهران %Z 2538-5577 %A عابدی اردکانی, محمد %A جاوری, علیرضا %D 2017 %\ 05/22/2017 %V 3 %N 1 %P 177-202 %! بازاریابی سیاسی و فرآیند تصمیم گیری رأی دهندگان؛ مطالعه موردی: جوانان رأی دهنده اصفهانی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی %K بازاریابی %K جوانان اصفهانی %K رفتار مصرف‌کنندگان %K تصمیم‌گیری %K رأی دادن %R 10.22059/ppolicy.2017.62034 %X در هر دوره­ انتخابات، احتمال حضور سه نوع رأی ­دهنده وجود دارد: الف) آنهایی که طرفدار یک حزب یا یک نامزد سیاسی هستند ب) آنهایی که طرفدار نیستند و در انتخابات مختلف نظر خود را عوض می­کنند و ج) آنهایی که قبلا رأی نداده ­اند. سؤال اصلی پژوهش حاضر این است که: "آیا بین سه گروه رأی ­دهنده مذکور و عوامل تصمیم­ گیری آنها (1- درگیری ذهنی 2- جستجوی اطلاعات 3- دانش 4- وفاداری 5- اطمینان 6- رضایت و 7- ثبات) رابطه معناداری وجود دارد؟" هدف از این پژوهش نیز "بررسی تاثیر نوع تصمیم ­گیری رأی‌دهندگان بر عوامل تصمیم ­گیری آنان با استفاده از تکنیک­های بازاریابی و رفتار مصرف ­کنندگان است. جامعه آماری این پژوهش 320 نفر از جوانان 18 تا 25 سال شهر اصفهان است که به ­صورت خوشه­ ای انتخاب شده ­اند. نتایج تحقیق بیانگر آن است که بین متغیرهای "درگیری ذهنی"، "دانش"، "وفاداری"، "رضایت" و "ثبات" با سه گروه رأی ­دهنده فوق رابطه معنادار وجود دارد؛ ولی بین دو متغیر "دانش" و "اطمینان" با سه گروه مذکور رابطه معنادار دیده نمی­شود. %U https://jppolicy.ut.ac.ir/article_62034_b04acbb61e4a20f82e68fa096d6bee4d.pdf