@article { author = {Ghanbari, Amin and abbasi, tayebeh and Amiri, Mojtaba}, title = {The policy Evaluation; the Laws of Student Admission in Iran in Terms of Justice}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {6}, number = {2}, pages = {95-114}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/jppolicy.2020.77615}, abstract = {One of the aims of the student admission laws, is to achieve justice. The present study was conducted to evaluate the student admission laws in terms of justice. To achieve this aim, a mixed method was utilized; that is, the research began with the qualitative method and continued with the quantitative method. The qualitative section of the research was aimed at exploring the indexes of justice that can be used to evaluate the laws of student admission. The results of the statistical analysis indicate, according to the students, justice operates below average in the laws of student admission. Also, these results indicate that there is no significant difference between the views of male and female students and those of students from different provinces.}, keywords = {Policy evaluation,Laws of Student admission,educational Justice}, title_fa = {ارزشیابی خط مشی نحوه پذیرش دانشجو در ایران از منظر عدالت}, abstract_fa = {یکی از اهداف قوانین نحوه پذیرش دانشجو در ایران، تحقق عدالت می‌باشد. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی قوانین نحوه پذیرش دانشجو از جهت عدالت به انجام رسید. برای رسیدن به این هدف، روش پژوهش ترکیبی بکار گرفته شد، بدین صورت که پژوهش با روش کیفی آغاز شد و با روش کمی ادامه یافت. بخش کیفی پژوهش با هدف اکتشاف شاخص‌های عدالت که بتوان با آن‌ها قوانین نحوه پذیرش دانشجو را ارزشیابی نمود، صورت گرفت. در بخش کمی نیز، هدف پژوهش، توصیف دیدگاه‌های دانشجویان در مورد میزان تحقق شاخص‌های عدالت در قوانین نحوه پذیرش دانشجو بود. ابزار گردآوری داده در این بخش، پرسشنامه و استراتژی پژوهش، پیمایش بوده است. داده‌های گردآوری شده به وسیله پرسشنامه با آمار توصیفی و آزمون‌های آماری مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست‌آمده حاکی از این است که از دیدگاه دانشجویان، عدالت کمتر از حد متوسط در قوانین نحوه پذیرش دانشجو محقق می‌شود.}, keywords_fa = {ارزشیابی,قوانین,نحوه پذیرش دانشجو,عدالت}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_77615.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_77615_f0ff974aad318dfeeb6f84fdc3dc0128.pdf} }