@article { author = {maleki, bahare and zargham boroujeni, hamid and Bamdadsoufi, Jahanyar and Kazemian, Gholamreza}, title = {analysing Visitor Experiences in Iranian Food Festivals, an Approach to Sustainable Event Tourism Development}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {5}, number = {1}, pages = {99-116}, year = {2019}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2019.71577}, abstract = {One of the challenges that currently exists in the field of events management in the country is events policy making. The gap is gaining local culture development and economic benefits simultaneously. The purpose of this study is to explain and classify the experiences of visitors of Iranian food festivals. Taking these experiences into event planners and managers makes it more convenient to attract enthusiasts. The purpose of this study is to explain and classify the experiences of visitors in Iranian food festivals. In this regard, by focusing on the reasons of people participation in food festivals, main roots of desired experiences are discovered. After books and articles reviews, using a qualitative analysis of focus groups, a new classification was developed to explain the experiences of these participants. The qualitative exploratory study was conducted in this research.}, keywords = {Food Event,Festival,Tourist Experience,Food Tourism Experience,Focus Group}, title_fa = {بررسی خط‌مشی‌گذاری گردشگری رویداد بر مبنای تجربیات بازدیدکنندگان از جشنواره ‏های غذای ایرانی}, abstract_fa = {گردشگری رویداد از اشکال مهم گردشگری است که در توسعه پایدار نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. یکی از رویدادهای قابل توجه در گردشگری رویداد، جشنواره غذا است. غذای ایرانی ملهم از سابقه دیرینه فرهنگی کشور، از جاذبه­های غیرقابل انکار گردشگری است. در حال حاضر شکاف بین سیاستگذاری‏های رویدادها برای پرورش فرهنگ محلی و کسب منافع اقتصادی، از مشکلات رویدادها و جشنواره‏ها در کشور است. هدف از انجام پژوهش حاضر، تبیین و طبقه‌بندی تجربیات بازدید‌کنندگان جشنواره‌های غذای ایرانی است. در این راستا با تمرکز بر چرایی و علت بازدید افراد از جشنواره‌های غذا، پس از مطالعه نظریات مربوط و تحقیقات پیشین، با بهره‏گیری از تحلیل کیفی گروه‌های کانونی، طبقه‌بندی نوینی برای تبیین تجربیات این افراد طراحی گردید. بنابر یافته‌های این پژوهش تجربیات بازدیدکنندگان از جشنواره‌های غذا را می‏توان به سه دسته متمایز تقسیم نمود: یادگیری و نوآوری، تجربه فرهنگی و سرگرمی.}, keywords_fa = {Food Event,Festival,Tourist Experience,Food Tourism Experience,Focus Group}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_71577.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_71577_76ceb63dd8267ca36a38ecde0d966f86.pdf} }