@article { author = {hamidizadeh, ali and Danaeefard, Hassan and Moafi, Mehdi and Akhavan Alavi, Seyed Hossein}, title = {Antecedents of national policies coordination capacity in Iran: Exploring triads of policy coordination capacity}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {4}, number = {4}, pages = {179-202}, year = {2019}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2019.69902}, abstract = {It is generally accepted that under the influence of new public management (NPM) principles, public sector reforms moved toward distributed governance, disaggregation and devolved government. In response to the increased fragmentation caused by NPM reform programs, many countries adopted coordination and integration strategies and a new generation of reforms emerged. NPM reforms made Iranian government more fragmented, albeit its fragmentation had other roots. In this paper we explored the antecedents of policy coordination capacity to rebuild and restrengthen policy coordination capacity. The findings stem from 17 in-depth interviews with national policy makers and public managers and in addition to analyzing a number of policy coordination documents which complemented data collection by data triangulation. The finding shows that the categories of policy coordination capacity is a triad consisting software, hardware and wetware of policy coordination capacity. Finally, a number of policy recommendation has been presented.}, keywords = {Policy coordination,Policy coordination capacity,government fragmentation,underlaps,overlaps}, title_fa = {پیشایندهای ظرفیت هماهنگی خط‌مشی‌های ملی در ایران: واکاوی سه گانه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ذهن‌افزاری}, abstract_fa = {در دهه‌های گذشته با نوسازی دستگاه‌های دولتی منطبق با ایده‌های برآمده از مدیریت دولتی جدید، بحران کنترل، پراکندگی و ازهم‌گسیختگی بخش عمومی ودولت‌ها تشدید شد. در ایران نیز پراکندگی بخش عمومی که ریشه‌های دیگری نیز داشت، افزایش یافت. این شرایط منجر به طرح مجدد مسئله و مفهوم هماهنگی خط‌مشی‌ها شد. هدف این پژوهش، یافتن پیش‌آیندهای ظرفیت هماهنگی خط‌مشی در ایران است. برای فهم این پدیده با 17 نفر از مدیران ارشد که درگیر هماهنگی خط‌مشی‌ها بوده‌اند، مصاحبه شد و اسناد سیاستی شامل ابرخط‌مشی‌های هماهنگی، اسناد هماهنگی هیئت دولت و قوانین مرتبط با هماهنگی نیز بررسی شدند. تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از تحلیل مضمون انجام شد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد در حالی‌که به‌طور معمول برای ایجاد هماهنگی بر سازوکارها، فرآیندها و سخت‌افزارهای هماهنگی تأکید می‌شود، توجه به جنبه‌ها‌ی نرم‌افزاری و مغز‌افزاری برای ارتقای ظرفیت هماهنگی ضروری است. در پایان نیز مجموعه‌ای از خط‌مشی‌های پیشنهادی جهت بهبود ظرفیت هماهنگی خط‌مشی‌ها ارائه شده است.}, keywords_fa = {هماهنگی خط‌مشی,ظرفیت هماهنگی‌ خط‌مشی,پراکندگی دولت,حفره‌ها,همپوشانی‌ها}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_69902.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_69902_bad70efe6e3ef56aacc78d045d987764.pdf} }