@article { author = {Monavarian, Abbas and abbasi, tayebeh and Soleimani, Gholamreza and Aghamohseni Fashami, Ali}, title = {Designing and explaining of policy-making model for business clusters development in Iran}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {9-28}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65589}, abstract = {The purpose of this research is to design a model for policy-making of business clusters development in Iran. "Grounded Theory" is applied for designing the model. The necessary information resources were gathered by conducting interviews with policy makers of the public and private sector and studying organizational documents. Findings of the research show that the main reasons for cluster development are the economic position of clusters and their different structural features. cluster development involves several dimensions including value chain promotion, market development, technology upgrading and human resource development. Also, the most important policies of cluster development can be considered culture-building and legitimizing at the national level, institutional networking, identification and prioritization of clusters at provincial level, and trust building, BDS promotion, and development of business networks at the cluster level. The consequences of cluster development are the synergy of policies and the reduction of social problems at the macro level.}, keywords = {business cluster development,cluster policies,Grounded theory,Policy-making}, title_fa = {طراحی و تبیین مدل خط‌مشی‌گذاری توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در ایران}, abstract_fa = {هدف این پژوهش*، طراحی مدل خط­مشی­ گذاری توسعه خوشه­ های کسب ­وکار ایران است. برای طراحی مدل از روش تحقیق «نظریه داده بنیاد» استفاده شده است. بدین منظور با انجام مصاحبه با سیاستگذاران بخش دولتی متولی توسعه خوشه ­ها، عاملان توسعه خوشه­، دیگر نهادهای خصوصی حمایت­ کننده و مطالعه اسناد سازمانی، منابع اطلاعاتی موردنیاز جمع ­آوری شد. سپس با انجام کد گذاری باز، محوری و گزینشی مدل خط­مشی­ گذاری توسعه خوشه تدوین گردید. یافته ­های تحقیق نشان می‌دهد دلایل عمده­ ای که سیاستگذاران را به خط­ مشی ­گذاری توسعه خوشه ­ای رهنمون می­ سازد، جایگاه اقتصادی خوشه ­ها و ویژگی­های ساختاری متفاوت آنها است. بر اساس یافته­ ها، توسعه خوشه متضمن ابعاد متعددی شامل ارتقای زنجیره ارزش، توسعه بازار،‌ ارتقای فناوری و توسعه منابع انسانی است. همچنین اهم سیاست­های توسعه خوشه ­ای را می­ توان در سطح ملی، فرهنگ ­سازی و مشروعیت‌بخشی، در سطح استانی، شبکه ­سازی نهادی، شناسایی و اولویت ­بندی خوشه ­ها و در سطح خوشه، اعتمادسازی، BDS پروری و توسعه شبکه ­های کسب­ وکاربرشمرد. مهم­ترین پیامدهای توسعه خوشه نیز، هم­ افزایی سیاست­ها و کاهش معضلات اجتماعی در سطح کلان است}, keywords_fa = {business cluster development,cluster policies,Grounded theory,Policy-making}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65589.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65589_dd811471632d1b5a595bd6afe28bead6.pdf} } @article { author = {haji ali asgari, fateme and Tabatabaeian, Habibollah and Taghva, Mohammad Reza and abolhasani, Farid}, title = {Development Policies in Health Organizations: A Maturity Model for Implementing ITIL}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {29-50}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65590}, abstract = {Today, health care is supported by new technologies, namely Health Electronic Records.key element in patient care improvement and support of taken decisions. The aim of this study is to identify affecting factors and risk factors on IT Service Management in health-oriented organization based on ITIL framework.The study sample in index determining stage included IT Management academic experts fluent in ITIL and in case study include experts and elites of health care centers of Tehran University of Medical Sciences.After a review of maturity models of health IT services and extracting dimensions and effecting factors, opinions of academic experts; finally we tested the extracted factors. The results indicated that the components of the maturity of IT services based on ITIL framework in two dimensions of delivery and support of IT Service Management.The results showed that the Configuration Management Process and related indicators along with financial management and release in IT,must improved.}, keywords = {Service Delivery,Service Support,Maturity Model,ITIL Framework,Health}, title_fa = {سیاست‌های توسعه مدل بلوغ فناوری اطلاعات در سازمان‌های سلامت‌محور براساس ITIL}, abstract_fa = {مراقبت‌های سلامت تحت حمایت فناوری‌های نوین اطلاعاتی، به‌عنوان یک «تحول مفید» در حوزه خدمات سلامت الکترونیک، معرفی شده‌اند، اما شواهد نشان داده در پیاده‌سازی و اجرا با مشکلات خاصی نیز مواجه هستند؛ بنابراین وجود یک چارچوب جامع در بستر فناوری اطلاعات می‌تواند به افزایش عملکرد و اثربخشی مراقبت‌های «سلامت الکترونیک» کمک نماید. هدف از این مطالعه، طراحی مدل بلوغ فناوری اطلاعات سلامت بر پایه چارچوب منعطف پذیر زیرساخت فناوری اطلاعات است. در این تحقیق 26 الگوی بلوغ فناوری اطلاعات به همراه چارچوب‌ها و استانداردهای مرتبط مورد بررسی قرارگرفته و در نتیجه 58 شاخص در ۱1 حیطه فرایند مدیریتی استخراج گردید. در این مطالعه علاوه بر تعیین عوامل تأثیرگذار در مدل بلوغ و میزان اهمیت آنها، وضعیت فعلی فرایندهای مدیریتی نیز در جامعه تحقیق (مراکز مراقبت سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران)، به جهت تعیین سیاست‌های آتی، مورد سنجش قرار گرفت و راهکارهایی برای بهبود عملکرد سازمان پیشنهاد گردید.}, keywords_fa = {Service Delivery,Service Support,Maturity Model,ITIL Framework,Health}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65590.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65590_a383413de72d741d75a6d1a4d763ad1d.pdf} } @article { author = {Nouri, Mahdi and Navabpor, Alireza}, title = {Conceptual Framework Designing of Virtual Currencies Policy in Iranian Economy}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {51-78}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65591}, abstract = {In the wake of the financial crisis and mistrust of the central institution in 2009, global financial markets were faced with a new phenomenon called virtual currencies. During the very short time this kind of currency could find its place in people daily transactions. In recent years, Iran also has expanded the use of this new payment instrument. According to their peer to peer transferring and decentralized system that led to elimination of intermediary institutions, the need to public policy making in dealing with this emerging economic phenomenon has found a double importance. In this study, the first attempt will be made to review the history of Bitcoin. Then, virtual currency challenges and opportunities will be explored by looking at the status of legislation in other countries, and finally, a Comprehensive framework for identifying the dimensions of the virtual currency challenges is designed for legislators.}, keywords = {Economic policy making,Virtual Currency,Cryptocurrency,Blockchain,Bitcoin}, title_fa = {طراحی چارچوب مفهومی سیاستگذاری ارزهای مجازی در اقتصاد ایران}, abstract_fa = {در پی بحران مالی و بی‎اعتمادی به نهادهای مرکزی، در سال 2009 بازارهای مالی جهان با پدیده نوینی به نام ارز‎های مجازی مواجه شدند. طی زمان بسیار کوتاهی این نوع پول‎ها توانستند جایگاه خود را در مبادلات روزانه مردم پیدا کنند. در سال‎های اخیر، در ایران هم استفاده از این وسیله پرداخت نوین گسترش پیدا کرده است. با توجه به انتقال نظیر به نظیر و غیرمتمرکز بودن آنها که منجر به حذف نهادهای واسط و ناظر شده است، لزوم سیاستگذاری در مواجهه با این پدیده نوظهور اقتصادی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. در این مطالعه تلاش خواهد شد نخست به تاریخچه و سازوکار ارزهای مجازی پرداخته شود و سپس چالش‎ها و فرصت‎های ارز مجازی با نگاهی به وضعیت قانونگذاری در سایر کشورها مورد کاوش قرار بگیرد و در پایان چارچوبی جامع برای شناسایی ابعاد چالشی ارزهای مجازی برای استفاده قانونگذار طراحی شده است.}, keywords_fa = {Economic policy making,Virtual Currency,Cryptocurrency,Blockchain,Bitcoin}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65591.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65591_3bd48ecec5639b62c94eef957f7f9753.pdf} } @article { author = {Maostafazadeh, Masoomeh and Amiri, Alinaghi and Danaeefard, Hassan and Yazdani, Hamidreza}, title = {Understanding the Dimensions of Public Administration Politicization from Citizens’ Perspectives}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {79-104}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65592}, abstract = {Politics and administration are the two important components of every political system. Politicization as the result of intervention of politics in administration leads to change in public sector's goals. In this research the purpose is the extension of look domain to politicization from citizens' perspective as the goal market of government. We used the mixed method to identify their ideas about politicization. In qualitative phase with using qualitative interviews and coding technique, politicization dimensions, components and final codes have been extracted. In next phase researchers calculated the validity and reliability of them and propose a model of dimensions of politicization include culture, human resource management, structure and rules.}, keywords = {politics,politicization,public administration,Citizens,content validity ratio}, title_fa = {فهم ابعاد سیاست‌زدگی اداره امور عمومی از منظر شهروندان}, abstract_fa = {سیاست و اداره دو جزء اصلی هر نظام سیاسی هستند. سیاست­زدگی اداره امور عمومی پدیده‌ای است که ناشی از افزایش دخالت سیاست در امور اداره است که منجر به تغییر اهداف بخش‌ دولتی می‌شود. در پژوهش حاضر مقصود گسترش دامنه نگاه به پدیده سیاست زدگی از نگاه شهروندان به‌عنوان مهم‌ترین بازار هدف دولت است. بدین منظور با استفاده از روش پژوهش ترکیبی در مرحله نخست با انجام مصاحبه‌های کیفی و تکنیک کدگذاری و مقوله‌بندی، ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های سیاست زدگی اداره امور عمومی از منظر شهروندان شناسایی شدند و در مرحله کمّی با استفاده از آزمون‌های آماری روایی و پایایی آنها تأیید شده و مدل نهایی در قالب چهار بعد فرهنگ، مدیریت منابع انسانی، ساختار و قوانین و مقررات، 12 مؤلفه و 38 شاخص ارائه گردید.}, keywords_fa = {politics,politicization,public administration,Citizens,content validity ratio}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65592.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65592_fdf537eb5e1d64c3125ac7f9d5df2132.pdf} } @article { author = {miremadi, tahereh}, title = {Critical Future Studies of Water Policy in Iran}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {105-124}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65593}, abstract = {What is the preferred future of water policy in Iran? This is the question that this papers aims to answer. The questions around water sector, like other environmental problem is a wicked problem and needs a comprehensive solution. That is why the paper chose a hybrid model made of Inayatullah's and Geels theories to answer this problem in 5 steps; mapping, anticipating, macro-histories, deepening the future and scenarios. The scenario are based on narratives pivoting around the Persian metaphor of "Water as the God blessing" but each has different rationales. The paper analyse the risks of the continuance of the present policies with the hydraulic rationale. It enumerates the opportunities and challenges of scenarios with environmental and economic rationales and presents the cultural rationale as the preferred scenario for the future.}, keywords = {Critical Future Studies,Water policy,regulatory,Scenarios of Future,Policy Rationale}, title_fa = {آینده‌پژوهی انتقادی حکمرانی آب در ایران}, abstract_fa = {«آینده مطلوب در حوزه سیاستگذاری آب چه می‌تواند باشد؟» هدف این مقاله یافتن پاسخی برای این پرسش است. در این مقاله با استفاده از چارچوب آینده‌پژوهی انتقادی عنایت‌الله و تلفیق آن با نظریه گذار گیلز در پنج گام یعنی نگاشت، چشمداشت، مسیرهای بلندمدت تاریخی، تعمیق آینده و تدوین سناریو نشان داده می‌شود که می‌توان دیدگاه همه جانبه‌ای به مسئله حکمرانی آب داشت و سناریوهای آینده‌های ممکن برای حکمرانی آب را با دربرداشتن منطق‌های محیط زیستی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارائه کرد. مقاله در نتیجه‌گیری خود برای سناریوی مبتنی بر ادامه وضع موجود ریسکی بسیار بالا پیش‌بینی می‌کند و ضمن معرفی چالش‌های اجرای مطلق هر یک از سناریوی ممکن، آینده مطلوب را آینده‌ای می‌داند که آمیخته‌ای از سیاست‌ها به اقتضای شرایط محیطی و با محوریت فرهنگ نوین آب و ورود نهادهای حوزه عمومی مثل تنظیم‌گرها، طراحی و اجرا شود و بیشترین تحول را در وضعیت فعلی نظام حکمرانی آن ایجاد کند.}, keywords_fa = {Critical Future Studies,Water policy,regulatory,Scenarios of Future,Policy Rationale}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65593.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65593_a50725bcc1747393e1672c412d6f1ece.pdf} } @article { author = {vahid, Majid and Lotfi, Amir}, title = {Stablishment of social security policies in iran (1906-1945)}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {125-150}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65594}, abstract = {The present article aims at understanding  the logic  of  the stablishment and evolution of  social security policies  in the area of medical and retirement insurance in iran after the the Constitutional Revolution until the end  of  Reza Shah Pahlavi’s reign. In this article we attempt to find out that how social security policies have been included in the state agenda via a historical view point. Our pivoted point of attention in this paper is the state as well as its conscious will in formulating a policy that tries to solve a public problem emerged in the frame work of the documents, rules and regulations. Therefore on the one hand, we will investigate the rules and regulations in this area and on the other hand, we will study the rule of different political and social forces in formulating and changing  these policies.}, keywords = {Keywords: Social Security,Insurance,Policy,state,Majlis}, title_fa = {تأسیس سیاست‌های تأمین اجتماعی در ایران (1285-1320)}, abstract_fa = {این مقاله در پی فهم منطق تأسیس و تحول سیاست‌های تأمین اجتماعی در حوزه بیمه درمان و بازنشستگی در ایران از پس از انقلاب مشروطه تا پایان سلطنت رضاشاه پهلوی است. سعی ما بر این است که با نگاهی تاریخی چگونگی ورود سیاست‌های تأمین اجتماعی به دستور کار دولت را دریابیم. نقطه ثقل توجه ما در این نوشتار دولت(state) و اراده آگاهانه آن در ایجاد یک سیاست(policy)است که در قالب اسناد، قوانین و آیین‌نامه‌ها و...تجلی‌یافته و به حل یک مشکل عمومی مبادرت می‌کند. ازاین‌رو از یک‌سو به بررسی قوانین و مقررات در حوزه موردنظر می­پردازیم و از سوی دیگر نقش نیروهای مختلف سیاسی، اجتماعی را در ایجاد و تغییر این سیاست‌ها مورد واکاوی قرار می‌دهیم.}, keywords_fa = {Keywords: Social Security,Insurance,Policy,state,Majlis}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65594.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65594_201fa06f657c846d3b86f634f0053335.pdf} } @article { author = {Haghshenas, Mohammad and Nargesian, Abbas}, title = {Identify the reasons for the interference of politics - Administration of the Islamic Republic of Iran (Case study: the relationship between the executive and the legislature in the years 2009-2013}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {151-166}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65595}, abstract = {The purpose of this research is to investigate the causes of policy-administrative interventions and the problems that have caused these interventions. Problems such as the politicization of the bureaucracy, the loss of the principle, lack of specialization, inefficiency and lack implementation of policies approved and formation of political impasse. This qualitative research that selects the relationship between public administration of the tenth government (2009-2013) and political elected representatives of the legislature as a case study. Using the theme-based analysis of semi-structured interviews with 25 political parliamentary choices, general executives and those who have both experienced the role that with Selection of contributors by snowball method. The results of this research show that the institutional and structural factors related to the political structure, Social factors, personality and personality factors, political agents in that particular period played a decisive role as the reasons for the formation of this destructive politics – Administration}, keywords = {destructive interaction,Politicization of the bureaucracy,lack of principle of neutrality,political-administrative impasse}, title_fa = {شناسایی دلایل مداخلات خط‌مشی- اداره در جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی: رابطه قوای مجریه و مقننه 1392-1388)}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش بررسی دلایل مداخلات خط‌مشی- اداره در ایران و مشکلاتی است که این مداخلات به وجود آورده است، مشکلاتی همچون، سیاست زدگی بوروکراسی، از بین رفتن اصل بی‌طرفی، عدم تخصص گرایی در اداره، ناکارآمدی خط‌مشی‌های مصوب و عدم اجرای کامل آنها توسط اداره. این پژوهش کیفی که رابطه بین مدیران دولتی دولت دهم (1388-1392) با منتخبان سیاسی قوه مقننه را به‌عنوان موردمطالعه برگزیده است، با استفاده از تحلیل مضمون مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با 25 نفر از منتخبان سیاسی مجلس، مدیران دولتی زیرمجموعه قوه مجریه و افرادی که هر دو نقش را تجربه کرده‌اند، با استفاده از انتخاب مشارکت‌کنندگان به روش گلوله برفی انجام‌شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که عوامل نهادی و ساختاری که مرتبط به ساختار سیاسی ایران است، عوامل اجتماعی، عوامل شخصیتی و فردی، عوامل اقتضائات سیاسی در آن دوره خاص نقش تعیین‌کننده‌ای به‌عنوان دلایل شکل‌گیری مداخلات خط‌مشی- اداره داشته‌اند که برای رفع مشکلات شکل‌گرفته این عوامل و دلایل باید رفع شوند.}, keywords_fa = {destructive interaction,Politicization of the bureaucracy,lack of principle of neutrality,political-administrative impasse}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65595.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65595_3790a0afa0b1ae96385fe0925e7ac7a5.pdf} } @article { author = {MossalaNejad, Abbas}, title = {Shutter communication diplomacy and US nuclear policy making in Comprehensive Joint Action Program}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {167-188}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65596}, abstract = {Shutter communication theory can be considered as the center of the US security policy models used in the Comprehensive Joint Action Program. In the model of communication, the various interests of nuclear diplomacy act on the basis of multilateral cooperation with each other actors. In this process, the policy-making model will only cross the diplomatic route. The main task of contributing countries in multilateral strategic cooperation, such as nuclear diplomacy, is based on an accurate assessment of the opportunities created to maximize benefits. The basic technique for implementing shutter communication model in US strategic planning has been used on diplomatic mechanisms. Diplomacy in strategic policy making can change the pattern of relations between cooperative countries. This process is based on the structure of the international system. The US nuclear policy process against Iran is shaped by the cooperation of executive structures, social institutions and think tanks. Each of the three subjects performs their duties and activities in the organizational, structural, social and international contexts. The policy making knowledge in the United States focuses on how strategic decision-making are interlinked with strategic and international necessaries. The main question in this article is that: "What are the characteristics of US strategic planning in the process of comprehensive joint action program?" The hypothesis of the article points that "nuclear diplomacy has been carried out through the co-operation and participation of the Iran and great powers. This process has led to an international agreement." For explaining the article, has used the Paul Sharp's shutter communication theory. In this theory, the diplomatic path will have a decisive role in the final results. Diplomatic cohesion has affective role for achieving the best result.}, keywords = {Nuclear policy making,Shutter communication theory,structural elitism,systemic decision,cripple sanctions,unilateral deterrence}, title_fa = {دیپلماسی تسمه ارتباطی و سیاستگذاری هسته‌ای امریکا در برنامه جامع اقدام مشترک}, abstract_fa = {نظریه تسمه ارتباطی را می‌توان از مدل‌های سیاستگذاری امنیتی امریکا دانست که در برنامه جامع اقدام مشترک مورداستفاده قرار گرفته است. در مدل تسمه ارتباطی، منافع مختلف بازیگران دیپلماسی هسته‌ای براساس همکاری چندجانبه با یکدیگر پیوند می‌یابد. تکنیک اساسی برای تحقق مدل تسمه ارتباطی در سیاستگذاری راهبردی امریکا، بهره‌گیری از سازوکارهای دیپلماتیک بوده است. دیپلماسی در سیاستگذاری راهبردی می‌تواند الگوی روابط کشورها را براساس نیازهای ساختار نظام بین‌الملل تغییر دهد. فرآیند سیاستگذاری هسته‌ای امریکا در برابر ایران براساس همکاری ساختار اجرایی، نهادهای اجتماعی و اتاق‌های فکر شکل می‌گیرد. هریک از سه حوزه یاد شده، وظایف و فعالیت‌های خود را در قالب ضرورت‌های سازمانی، ساختاری، اجتماعی و بین‌المللی انجام می‌دهند. دانش سیاستگذاری در امریکا معطوف به چگونگی ارتباط حوزه‌های تصمیم‌گیری ساختاری با ضرورت‌های راهبردی و بین‌المللی است. پرسش اصلی این مقاله به این موضوع اشاره دارد که: «سیاستگذاری راهبردی امریکا در روند برنامه جامع اقدام مشترک دارای چه ویژگی‌هایی بوده است؟» فرضیه مقاله به این موضوع اشاره دارد که: «دیپلماسی هسته‌ای از طریق همکاری و مشارکت سازنده قدرت‌های بزرگ انجام گرفته و منجر به توافق بین‌المللی گردیده است.» در تبیین مقاله از نظریه تسمه ارتباطی «پائول شارپ» استفاده می‌شود. در این نظریه، مسیر دیپلماتیک نقش تعیین‌کننده‌ای در نتایج نهایی خواهد داشت. به هر میزان که مسیر دیپلماتیک دارای انسجام بیشتری باشد، نیل به نتیجه از امکان‌پذیری بیشتری برخوردار می‌شود.}, keywords_fa = {Nuclear policy making,Shutter communication theory,structural elitism,systemic decision,cripple sanctions,unilateral deterrence}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65596.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65596_ce1477eb879e0264d6c46921150edd39.pdf} } @article { author = {Yazdani Zazerani, Mohammad reza}, title = {Understanding The Policy Process; An Overview of The Concepts, Theories, And Models of Policy Process}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {189-202}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65597}, abstract = {The book "An Introduction to the Policy Making Process; Theories, Concepts and Models of Public Policy" is written by Thomas A. Brikland professor at the University of North Carolina Brikland research's focuses on policy making in the field of natural and unexpected crises, as well as theories of the policy process. This book explains how public policy is made, the types of models which could be used to make/evaluate a public policy, and an overview of how public policy making fits into the American government process. The chief benefit of this text is the qualitative approach and clear explanations. It also contains an annotated bibliography of influential works and a dictionary of key terms used in the public policy making process. This review is based on the third edition of this book that published in 2010 by Routledge Publishing.}, keywords = {Policy,Policy Process,Theories,Models,Thomas A. Brikland}, title_fa = {شناخت فرایند سیاستگذاری عمومی؛ نگاهی کلی به مفاهیم، نظریه‌ها و مدل‌ها}, abstract_fa = {«مقدمه‌ای بر فرایند سیاستگذاری؛ نظریه‌ها، مفاهیم و مدل‌های سیاستگذاری عمومی» نوشته «توماس بریکلند» استاد علوم سیاسی دانشگاه کارولینای شمالی است. محتوای این کتاب همانگونه که از عنوان آن هویداست، مرتبط با مباحث مقدماتی و اصول مطالعه علمی فرایند سیاستگذاری است و تلاش دارد مخاطبان خود (دانشگاهی و فعالان این حوزه) را با موضوعاتی مانند تعریف سیاست و دسته‌بندی انواع آنها، نحوه شناخت و تحلیل فرایند سیاستگذاری و مدل‌های عمده در این حوزه و از طریق طرح نمونه‌هایی از ایالات متحده آشنا سازد. این کتاب در درجه اول برای پر کردن شکاف میان مباحث آموزشی و اجرایی و در درجه دوم برای ایجاد انگیزه در مطالعه شاخه علمی سیاستگذاری عمومی تدوین یافته است. برجستگی عمده این اثر کاربرد رهیافت کیفی و ارائه تبیین‌های ساده به شیوه مباحثه‌ای، ارائه کتابشناسی آثار شاخص در موضوعات مورد بحث و همچنین ارائه واژگان تخصصی و تعاریف آن در حاشیه صفحات است.}, keywords_fa = {Policy,Policy Process,Theories,Models,Thomas A. Brikland}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65597.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65597_03f51bd2e300c67ca046a97d06720595.pdf} } @article { author = {Bigdeli, Sakineh}, title = {The Dynamics of Public Policy: Theory and Evidence}, journal = {Iranian Journal of Public Policy}, volume = {3}, number = {4}, pages = {203-220}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2538-5577}, eissn = {2538-5089}, doi = {10.22059/ppolicy.2018.65598}, abstract = {The idea of policy dynamics is not original; it is proclaimed in the titles of Rose ,Harrison et al. ,and Baumgartner and Jones. However, the intellectual underpinnings of dynamic analysis remain unexplored in the policy theory literature. Adrian Kay explained policy dynamics his approach in structured narratives. All decisions are made in historical contexts; they are inevitably influenced by the legacy of the past and the uncertainty of the future. Path-dependent processes may coexist with other types of processes within policy systems . Also there may be relationship between these different processes. A structured policy narrative should specify the institutions, structures and processes that are embodied in a given historical setting; identify the possibilities and constraints that these structures create for agents within those settings; and construct explanations of outcomes.}, keywords = {policy dynamics,Change,path dependency,Narrative}, title_fa = {پویایی‌های خط‌مشی عمومی: نظریه و شواهد}, abstract_fa = {«پویایی‌های خط‌مشی عمومی؛ نظریه و شواهد» به شرح دیدگاه «روایت‌های ساختار یافته» به پویایی‌های خط‌مشی می‌پردازد. ایده پویایی‎های خط‎مشی عمومی جدید نیست، پیش‌تر با عنوان‎های رز(1976)، هریسون(1990)، بامگارتنر و جونز (2002) اعلان شده است. باوجوداین، فهم روشنگرانه از تحلیل پویا در ادبیات تئوری خط‎مشی بدون بررسی باقی‌مانده است. مسئله این است که خط‎مشی عمومی بستگی به تصمیمات انسانی دارد. تمام تصمیمات در بافت زمانی اخذ می‎شوند؛ آنها به ناچار تحت تأثیر میراث گذشته و عدم اطمینان به آینده هستند. درون سیستم خط‎مشی، عناصری وجود دارند که به مسیر وابسته هستند و ممکن است برخی از عناصر نیز وابسته نباشند. ضمن اینکه ممکن است رابطه‎ای میان این فرایندهای متعدد در سرعت‎های متفاوت باشد. یک روایت ساختاریافته خط‎مشی باید نهادها، ساختارها و فرایندهایی را مشخص کند که در یک موقعیت بخصوص تاریخی قرارگرفته‌اند. احتمالات و محدودیت‎هایی را که این ساختارها برای عاملان در آن موقعیت‎ها خلق می‎کنند، شناسایی کرده و توضیحاتی از پیامدهای عناصر علّی این ساختارها را به فرایندهای توسعه که در این مدرک تاریخی یافت می‎شوند، پیوند می‎زند.}, keywords_fa = {policy dynamics,Change,path dependency,Narrative}, url = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65598.html}, eprint = {https://jppolicy.ut.ac.ir/article_65598_d39577324ada971e299f9c91ac352b69.pdf} }